Wespspin (Argiope bruennichi)   7 comments

De Wespspin of Tijgerspin mag dan tegenwoordig niet echt zeldzaam meer zijn in ons land, ik had er nog maar één keer eerder eentje gezien en gefotografeerd.
Ik was dus best blij met deze waarneming in de Amsterdamse Waterleiding Duinen.
Helaas zat zij op een lastige plek als het om fotograferen gaat, je kon haar niet aan de rugzijde benaderen en ook de harde wind maakte het niet echt gemakkelijk.
Dit is wat ik er van gebrouwen heb.

7 responses to “Wespspin (Argiope bruennichi)

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooie foto’s hoor, maar wel een beetje te duidelijk, hihi.
    Ik ken deze spin niet. We hebben hier wel meerdere soorten, dus zal ik eens beter opletten. Zitten er zat nu overal.
    Groetjes Olga

  2. ja, mooi Ank.

    groetjes, Truus

  3. Een bijzondere spin, mooi getekend en van kleur.
    Heb nog op Wikipedia gezocht waarom je zo zeker over ‘zij’ wist te schrijven.
    Nou ik heb t gezien, dat mannetje is een heel stuk kleiner van stuk!!
    Heb een fijn weekend. Gr Jan W

  4. Apart beestje, maar wel mooi!!
    Groetjes

  5. Mooi dier. Vanochtend twee grote zwarte spinnen in de gootsteen, da’s minder. Gebeurt ieder jaar in de herfst.

  6. Pracht van een serie van deze tijgerspin, Ank!
    Hoop hem ook nog eens tegen te komen… ;))
    Lieve groetjes, Anna

  7. mooie foto’s van een prachtige spin Ank!
    ik zie dat je me al een poosje volgt🙂
    dat ga ik nu ook met jou doen (via blogger)🙂

    groetjes,
    Nathalie

Geef een reactie

