Laatste vlinderblog van dit seizoen   10 comments

Langzaam maar zeker komt er aan het vlinderseizoen een einde.
Als de zon er goed doorkomt zie je nog wel Koolwitjes en enkele Kleine Vosjes fladderen maar daar houdt het dan ook wel mee op.
Het was een uitstekend vlinderjaar en dat in een tijd dat het relatief slecht gaat met de vlinders.
In dit log de o.a. de Argusvlinder die ik voor het eerst zag in de Amsterdamse Waterleiding Duinen waar al deze foto’s zijn gemaakt.
Het zijn niet mijn beste vlinderfoto’s want het waaide hard en dat maakte het erg lastig goede foto’s te maken.
De wind was vaker spelbreker het afgelopen seizoen maar ik klaag niet want ondanks dat heb ik veel moois gezien en mogen vastleggen.

10 responses to “Laatste vlinderblog van dit seizoen

Subscribe to comments with RSS.

  1. Nou Ank, de foto’s zijn ondanks de wind prachtig geworden. Wat is de Argusvlinder mooi, heb ik ook nog nooit gezien. Het bruine blauwtje vind ik ook een hele mooie vlinder (wonderlijke naam eigenlijk). Het was idd een mooi vlinderjaar. Wie weet wat de herfst voor ons in petto heeft.

  2. prachtige foto’s hoor, ondanks de wind!
    dus jij hebt ook voor het eerst de argusvlinder gezien? supermooi he?
    het bruin blauwtje is ook een hele gave waarneming!!

  3. Mooie serie, Ank, ondanks de wind. Ik heb er geen van gezien, dus voor mij qua aantal soorten een slecht vlinderjaar.
    Gelukkig zijn er blogs die het tegendeel laten zien, dat i weer goed voor het gemiddelde. Nou ja, het volgende jaar beter , denk ik dan maar.
    Gr Jan W

  4. Prachtige vlinders. Er zitten erbij die ik nooit zie. Mijn buurvrouw heeft zo’n struik die altijd vol zit met vlinders. Nu niet meer natuurlijk met al die regen.
    Groetjes Olga

  5. Prachtige vlinder serie, Ank!
    Stuk voor stuk heb je deze kleintjes weten vast te leggen… heel mooi.
    Lieve groetjes, Anna

  6. Vuurvlinder heb ik dit jaar erg weinig gezien maar de Argusvlinder juist weer veel.
    Helaas niet zo mooi op de plaat als deze dus ik ga het voorjaar maar wat meer oefenen 😉

    Grts. Frans

  7. Mooie serie weer en de titel/naam bruinblauwtje verwondert mij nog steeds 🙂

  8. je hebt prachtige foto’s laten zien. Hopelijk volgend jaar weer een goed vlinder jaar.

  9. mooie afsluiting van het seizoen, met deze prachtige vlinder foto’s
    bij de eerste foto is goed te zien aan deze vlinder dat deze al heel wat heeft meegemaakt
    maar de meesten zien er nog heel goed uit.

  10. Schitterende foto’s van al de mooie vlinders. Het is toch een prachtig vlinderjaar geweest. Maar daar is het mooie weer natuurlijk wel debet aan geweest.
    Idd een wonderlijke naam Bruiin Blauwtje, maar er hangt toch wel een blauwe gloed rond het lijfje, maar het zal wel verwijzen naar de familiesoort.
    Groetjes

Geef een reactie

