Paniek   10 comments

Een poosje terug zag ik het volgende tafereeltje zich in mijn tuin afspelen. Er kwam een muisje tevoorschijn door een beluchtingsspleet in de schuurmuur. Ik had gelukkig mijn camera in de hand want ik was vlinders aan het fotograferen. Ik begreep eerst niet waarom hij niet voor mij vluchtte maar toen zag ik dat een jong muisje van slechts een paar centimeter groot iets lager in de struik zat. Vader- of moedermuis probeerde uit alle macht dat kleintje weer naar binnen te krijgen maar in de haast lukte het maar niet, telkens zat de kleine overdwars en kreeg de ouder het kind niet naar binnen. (Het arme diertje heeft er vast koppijn aan overgehouden) Soms hing het aan de voorpootjes aan de muur en dan weer liet de ouder het gewoon vallen als het niet lukte. Uiteindelijk, toen de ouder het erbij liet zitten  heb ik het kleintje gepakt (dat viel nog niet mee zo’n klein ding tussen de blaadjes te vinden) en heb ik hem in de spleet gezet en voorzichtig met een takje een zetje naar binnen gegeven. Nu maar hopen dat hij weer bij zijn ouders terecht is gekomen. De foto’s zijn niet van superkwaliteit omdat het zich allemaal achter de takken afspeelde maar ik wilde het toch even laten zien.

Posted september 16, 2013 by Ank Pot in Dieren, Tuin

Tagged with ,

10 responses to “Paniek

Subscribe to comments with RSS.

  1. ONTROEREND GOED!! Prachtige serie Ank!! Top!!
    Gr Jan W

  2. Het verhaal is duidelijk te herkennen. ik vind het een mooie serie.

  3. Leuk fotoverhaal, toch goed gelukt de foto’s.
    Was dus even spannend, zolang ze in de schuur zitten prima. Hier laatst ook weer eentje gezien op het terras, heb nu pepermuntplanten gezet bij de achterdeur om ze binnen wel weg te houden.
    Ze zijn wel grappig om te zien.
    Groetjes

  4. Wat mooi en eigenlijk ontroerend mooi is deze muizenreddingsserie van je geworden

  5. ohhhh wat is dit gaaf om te zien… zo mooi hoe dat kleintje wordt opgepakt!
    1e, 3e en laatste foto zijn mijn favorieten🙂
    groetjes, Nathalie

  6. Gelukkig brak er bij jou geen paniek uit, Ank!
    Wat een geweldige, unieke serie en duidelijk genoeg.
    Het is een vertederend beeldverhaal geworden.
    Maar…je hebt ze nu wél in je schuur zitten.
    Ik weet niet, hoe groot de familie is, maar je kon nog wel eens snel door het konijnenvoer heen zijn😉
    Groetjessss…Ria.

  7. Het is al vroeg dierendag bij jou, die moeder(vader) muis keek jou ook we heel vragend aan.
    Goed van jou om hem terug te plaatsen, die heben toch wel geboft met deze fotograaf.🙂

  8. Ahhhh gossie wat een sneu gezicht. Gelukkig kon je op het eind een handje helpen. Ze zullen mekaar vast wel weer gevonden hebben🙂

  9. Ank prachtig om te zien hoe moeder het jong in de bek neemt een top serie.

    Gr. Frans

  10. Leuke serie, maar heb ze toch liever niet in de schuur. Ik heb ze ooit in de spouwmuur van het huis gehad en toen ik hier pas woonde (30 jaar geleden) hoorde je in de nacht gerommel onder het dak! Gelukkig zijn die verdwenen, want je wilt ze niet in huis. En eer je het weet is het een grote familie!!
    Maar je fotoserie is heel leuk, maar heb ze toch niet graag in de buurt! In de avond wandelt er wel eens een veldmuisje door de tuin. Die struint de hele buurt af naar iets eetbaars. Hing ooit in de winter aan het pindanetje!!
    Groetjes

Geef een reactie

