Goudvink (Pyrrhula pyrrhula)   18 comments

Nog nooit eerder had ik hem in mijn tuin gezien en daarbuiten een paar keer heel vluchtig dus ik was gisteren helemaal in mijn nopjes toen ik boven uit het raam keek en hem zag zitten temidden van de bessen van de Vuurdoorn. De eerste 7 foto’s zijn dan ook door het raam gemaakt met de telelens. Daarna verdween hij maar gelukkig kwam hij tegen de avond weer terug alleen was het toen eigenlijk te donker om nog goede foto’s te kunnen maken. Omdat ik in de tuin vrij dichtbij kon komen en hij zich totaal niet aan mij leek te storen, ben ik op een opstapje gaan staan en heb de foto’s ingeflitst en zeker achteraf ben ik heel blij dat ik dat gedaan heb want hij heeft zich vandaag niet laten zien. De oorzaak daarvan laat zich gemakkelijk raden, want toen ik vanmorgen de tuin inliep bleek er een kat te zitten. Misschien dat ik later nog eens de gelegenheid krijg om betere foto’s te maken maar deze heb ik in ieder geval al!

Posted september 23, 2013 by Ank Pot in Vogels

Tagged with , , ,

18 responses to “Goudvink (Pyrrhula pyrrhula)

Subscribe to comments with RSS.

  1. Het zijn geen druiven en merels Ank, maar ik ben dan ook geen goudvink en jij wel!!
    TOP!! Gr Jan W

  2. Wat een prachtige vogel! Wat een bof dat hij kwam buurten. Met vier poezen zal hij nooit in mijn tuin komen. Ook niet als je hem even op weg stuurt *lol*.

  3. Wat een snoeperd deze prachtige vogel.
    Leuk dat hij bij je op visite was. wie weet komt ie vaker dineren…..🙂

  4. Wat een geluk heb jij toch weer. En precies bij die oranje besjes. Mooie foto’s zijn het geworden.
    Groetjes Olga

  5. Nou je hebt er al heel wat! Mooi vogeltje eigenlijk hè!? Tja en als er een kat zat kwam ik ook niet terug. Slim beestje😉

  6. prachtige vogel en wat een schitterende serie heb je er van gemaakt

  7. Heel mooi zijn ze, vrouwtje zal vast ook wel in de buurt zitten. Hoop dat ze terug komen, had vorige winter 4 koppeltjes in de tuin.Ze zijn dol op zonnebloempitten, dus als de besjes op zijn lokken met pitten, blijven ze misschien wel komen.
    Mooie serie !!

  8. uhm Ank, ik weet niet goed waarom hij terug zou moeten komen (behalve dan dat je er wéér van kunt genieten), want dit zijn al prachtige foto’s!
    hij zit uitgerekend van die schitterende, oranje besjes te eten en het zijn gewoon plaaaaaatjes🙂
    vooral de laatste 2 foto’s vind ik GEWELDIG!!!
    groetjes, Nathalie

  9. Wat mooi zijn ze geworden en zo dichtbij !
    Top
    En dat ie gewoon bleef zitten eten terwijl je flitste…ongelooflijk !
    Prachtige tinten zo bij elkaar :-0

  10. Wat een prachtige kleur heeft deze vink.. Samen met de vuurdoorn is het een lust voor het oog.
    Groetjes Anne-marie

  11. Ank wat een prachtige vogel en hij staat er wel zo mooi op een serie om trots op te zijn.
    A;s de vuurdoorn leeg is mag je hem doorsturen want ik heb hem nog nooit in de tuin gezien;/

    Gr. Frans

  12. WOW Ank!
    Wat een bofkont ben jij… een goud vink je tuin :))))))
    Pracht van serie heb je er van gemaakt en ik ik heb genoten van je foto’s!
    Fijne dag en Lieve groetjes Anna

  13. Wat een mooie serie en wat leuk zeg om een goudvink in je tuin aan te treffen. De struik zit vol bessen dus misschien komen er nog wel meer leuke vogeltjes, ik zou de camera paraat houden.
    groetjes Ghita

  14. Ohhhhhhhhh………. wat gaaf!!!!!!!!
    Weet je dat ik hier echt (gezond) jaloers op ben!
    Ik vind het een prachtige vogel maar bij ons zitten ze niet.
    Werkelijk mijn welgemeende complimenten Ank.
    Groetjes, Helma

  15. Hij komt geweldig uit tussen deze kleurig bessen Ank.
    Wat een prachtig moment om dit te zien en vast te leggen!🙂

  16. Een prachtige serie van de snoeperd. Een heel mooi vogeltje en die heeft het bij jou getroffen met zo’n overvolle vuurdoorn!
    Groetjes

  17. Eindelijk even tijd om op jouw blog te reageren, Ank.
    Ik had al wel van je foto’s kunnen genieten, hoor🙂
    Wat geweldig mooi zit deze goudvink met z’n bolle wangetjes tussen de bessen te genieten, zeg!
    Ik heb hem ooit in een flits voorbij zien vliegen, maar dat is ook alles.
    Je kunt je voorstellen, dat ik hevig jaloers op je ben😉

  18. Gave foto’s !!!
    Groetjes Tim

Geef een reactie

