Veel vruchten   9 comments

Allereerst hartelijk dank voor alle reacties op mijn log over de Goudvink, helaas heb ik hem nadien niet weer in de tuin gezien.
Vandaag wat foto’s die ik eerder deze week maakte tijdens een klein rondje om de Dobbevijver en door het park weer terug naar huis.
Wat me opvalt is de hoeveelheid vruchten aan de bomen, enorm veel en de eikels zijn erg groot, zou dat duiden op een koude strenge winter?
Dat wordt wel beweerd, we zullen het moeten afwachten.

Posted september 27, 2013 by Ank Pot in Aa-landen

Tagged with , , , ,

9 responses to “Veel vruchten

Subscribe to comments with RSS.

  1. De eerste foto Ank, wat is dat mooi met die zware wolken! Ook je andere foto’s zijn heel mooi van kleur en scherpte.
    De Kardinaalsmuts(?) draagt wel hééél veel bessen.Een koude winter……ik hoop van niet!
    Heeft een boom dit jaar veel vruchten, dan heeft u van de winter niets te duchten!
    Of deze spreuk bestaat weet ik niet, maar vanaf nu hoop ik dat het een waarheid wordt.
    Geniet van het weekend, het lijkt weer een mooie te worden.
    Gr Jan W

  2. Dat was een vruchtbaar rondje. Vandaag in de Nooterhof nog vlinders gezien.

  3. Prachtige wolkenlucht in dit uitzicht, en inderdaad er zijn ook hier in de bossen zoveel besjes en andere vruchtjes waar ik de naam niet van ken. De eikels zijn er in overvloed, het is hier niet mogelijk om een stap te zetten zonder op een eikel te staan, dus als dat waar is wat ze zeggen staat ons nog veel te wachten.
    Maar aan de andere kant, dat levert natuurlijk dan weer mooie plaatjes op.
    Jammer van de goudvink, wat de serie die je geplaatst hebt was wel erg mooi.
    Fijn week-end.Leo.🙂

  4. Ja dat was me ook al opgevallen! Ach we zullen zien wat het wordt. Eerst maar eens genieten van de mooie herfstkleuren🙂 Fijn weekend!

  5. Was mij ook al opgevallen, maar jij hebt `supertakken` gefotografeerd.
    Je rozenbottels staan er zo op, dat je ze zo kan plukken :-0
    Fijn weekend

  6. het aantal eikels is inderdaad heel groot dit jaar.
    geweldig ook hoeveel kardinaalsmutsen er aan die struik zitten zeg!
    straks gaan ze open en wordt het genieten van jouw (macro)foto’s??
    de foto van die gele bloem met zweefvliegje vind ik super!!
    fijn weekend,
    groetjes Nathalie

  7. veel vruchten inderdaad was mij ook al opgevallen, en die bewering van een strenge winter bij veel bes en vrucht had ik ook gehoord.
    maar dat wachten we dan weer maar af, streng vindt ik niet zo erg,
    als het maar niet zo lang duurt als de afgelopen winter🙂 toen zaten we in juni nog in de kou

  8. Vanmorgen fotografeerde ik nog eikels aan een boom, die er hartstikke vol mee zit. Net als de lijsterbessen, e.d.
    Het was mij ook al opgevallen, maar wel leuk om te fotograferen. Je hebt prachtige takken gefotografeerd.
    En je wolkenfoto is ook heel erg mooi!
    Groetjes

  9. Ja Ank, bijzonder veel vruchten!!
    Ik heb nog weer bramen geplukt en er jam van gemaakt.
    Maar ook rozenbottels en vlierbessen…heel veel jam dus🙂
    Die Kardinaalsmuts is wel een topper, zeg!
    De oranje zaadjes piepen er nog net niet tussendoor…..

Geef een reactie

