Kolibrie in de tuin?!   14 comments

Nee geen echte Kolibrie natuurlijk maar wel een Kolibrievlinder (Macroglossum stellatarum).
Hij fladderde rond in de tuin van mijn buren en ik zag hem ineens boven de schutting maar wel met tegenlicht en tussen de takken dus foto’s maken ging niet.
Toch geduldig blijven wachten en ja hoor, na een kwartiertje kwam hij even bij mij in de tuin en stond me toe om zegge en schrijve één redelijke foto te maken.
Maar ik ben er wel erg blij mee want ik had hem hier nog nooit gezien.
Ik had hem al wel eens in Sneek gezien en gefotografeerd: klik

Posted september 28, 2013 by Ank Pot in Insecten e.d.

Tagged with , , ,

14 responses to “Kolibrie in de tuin?!

Subscribe to comments with RSS.

  1. Heel byzonder…..en dat allemaal bij jou in de tuin…bofferd.
    P.s..mooie gravatar.

  2. Goed gelukt! Wij hadden deze vlinder een aantal jaren geleden in onze tuin (2 exemplaren), maar toen fotografeerde ik nog analoog.
    Al jaren zit ik te wachten op nieuwe exemplaren, maar niets dus…
    Een hele uitdaging om die scherp op beeld te krijgen!

  3. Die heb je heel mooi vastgelegd! Ik heb hem nog nooit gezien.

  4. zucht…. wat mooi!
    ik heb m dit seizoen ook meerdere keren mogen zien én vastleggen.
    echt een prachtige vlinder… heel bijzonder.
    mooie foto Ank, mag je blij mee zijn!!!
    groetjes, Nathalie

  5. Heel mooi, zoals ik net al melde op Facebook.
    Een heel bijzonder beestje. Toch wel apart als je die ziet en dan ook nog zo mooi op de foto kunt zetten!!
    Groetjes

  6. Wat bijzonder zo`n ontmoeting en dan nog wel gewoon in je eigen tuintje🙂
    Hij staat er ook nog eens prachtig op !

  7. Hij is prachtig. Staat er weer mooi op.
    Groetjes Olga

  8. Met deze ene foto kun je inderdaad blij zijn, erg mooi en ook heel bijzonder dat je deze supersnelle vlinder in je tuin hebt aangetroffen.
    groetjes Ghita

  9. die zag ik van de week ook bij mijn bloemetjes in de tuin, helaas geen foto van kunne maken, prachtige foto

  10. Super, goed gedaan Ank. en weer een bijzondere in je tuin.
    Waarschijnlijk een ‘dankjewel’ van de vlinders voor je expositie!!
    Gr Jan W

  11. Fantastisch Ank.
    Je bent een echte boffert als je deze prachtige vlinder in je tuin kan fotograferen
    :-))

  12. Die tuin van jou begint steeds meer op een paradijsje te lijken, Ank!
    Geweldig en ook nog zo mooi scherp!
    Toen in Sneek was het voor mij ook de enige keer, dat ik deze vlinder in ons land gezien heb.
    Ik zag hem deze zomer wel bij mijn broer in Duitsland.

  13. Ank hij staat er prachtig op dit is mij nog nooit gelukt.

    Gr. Frans

  14. Ik vind het altijd een feest als ik hem in de tuin zien Ank.
    Jij hebt hem dan ook echt heel mooi weten vast te leggen🙂

    Groetjes, Helma

Geef een reactie

