Eerste tekenen van bronst in de AWD   13 comments

Omdat de bronsttijd is aangebroken en omdat er is besloten tot eventueel afschot van de damherten zijn we bewust naar ze op zoek gegaan want nu zijn ze nog goed benaderbaar. Dat zal wel anders zijn wanneer er in de toekomst op ze geschoten gaat worden. Van echte bronstgevechten waren wij geen getuige hoewel we af en toe wel geluiden hoorden die daar op duidden. Gelukkig zagen we wel wat geweidragers en ook genoeg jonge mannetjes/spitsers maar niet in die grote hoeveelheden zoals vorig jaar toen we ook van heel dichtbij flinke gevechten mochten meemaken KLIK, misschien volgende maand…..  Her en der was aan de kleuren al duidelijk zichtbaar dat de herfst zijn intrede heeft gedaan. Regelmatig kwamen we groepjes hindes met kalfjes tegen en af en toe zag je als je achterom keek waar je net, zonder ze op te merken, lang was gelopen op een iets hoger niveau (laatste foto) !!!
(Wordt vervolgd)

 

13 responses to “Eerste tekenen van bronst in de AWD

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik ben blij dat je terug weer een nieuwe reeks over de AWD begint. Nu ik er geweest ben is het in feite nog boeiender om te volgen. Ik ben bijvoorbeeld benieuwd of ik de vossen ga herkennen😉
    Ik heb geen geweidragers gezien en dus de 3 foto’s van de mannetjes in deze reeks spreken mij erg aan.

  2. Prachtige serie Ank, de kopjes apart is heel mooi gedaan.
    De bronst bij de Damherten begint half oktober, je was dus wat aan de vroege kant.
    Misschien nog een keertje terug voor dit spektakel??
    ‘k Wens je een mooi weekend. Gr Jan W

  3. Het begint al aardig te kleuren in de AWD. Een mooi rondleiding, ik hoop het een keertje met eigen ogen te aanschouwen.
    Fijn weekend.

  4. Het begint al echt herfstig te worden door de kleurende bomen.
    Mooi de mannetjes. Indrukwekkend om te zien zo’n gewei. Lijkt me toch een heel gedoe als je zo iets op je kop hebt…
    De portretten zijn prachtig. Altijd mooi als ze opkijken en je in de gaten hebben.
    Dan spitsen ze duidelijk hun oren. Ik hoop er binnenkort ook weer eens een paar te spotten in de buurt. Als het kaler wordt kan ik ze op bepaalde plekken beter zien.
    Een prachtige serie weer!
    Groetjes en een fijn weekend met hopelijk een zonnetje, want hier nu nog grijs!

  5. Wat leuk om mee te kijken nu ik er zelf geweest ben. Hebben jullie weer km in de benen?

  6. Mooie AWD serie met al herfstkleuren in de bomen. En wat mooi dat de geweidragers zich toch laten zien.
    Je hebt er mooie foto’s van kunnen maken. Ik hoop komende week nog een keer te kunnen gaan, want het begint wel weer te kriebelen als ik deze serie zie.
    groetjes Ghita

  7. Heel mooi! Ik ga er morgen naar toe. Heb er nu nog meer zin in.

  8. Wat mooi en wat leuk… ze kijken ook nog zo naar je… genieten hoor, Ank!
    Hele mooie serie…
    Fijn weekend en lieve groetjes, Anna

  9. Leuk eens wat ander serie te zien van de bronst dan die van de Veluwe Ank
    De edelherten zijn wat imposanter, maar deze damherten zijn sierlijker, mooie foto’s

  10. Nou ja zeg….. heb ik een reactie getikt zegt ie “sorry deze reactie kan niet
    geplaatst worden” en weg is alles!! ;-(

  11. En data geeft ie dus weer wel grrrr.
    Ank ik tikte wat een prachtig gebied is het toch en zeker als je hier zelf
    eens bent geweest is het nog nét even iets leuker kijken! Wij waren er in het
    voorjaar maar zo te zien is het hier in het najaar ook SCHITTEREND.
    Prachtige serie en lees ik nu tussen de regels door dat jullie nog weer gaan?

    Groetjesss,
    Gitty

  12. Mooi, zeker wel de moeite waard om zo’n lange treinreis vanuit Zwolle te onder nemen.
    Is er niet druk zo te zien, lijkt me toch voor fotograferen een hele mooie plek om foto’s te maken.
    Prachtig !

  13. Prachtig gebied en mooie foto’s. Vooral foto 7 vind ik erg mooi.
    Groetjes olga

Geef een reactie

