Van bronstkuilen en geweidragers   11 comments

We waren op zoek naar grote geweidragers en hoopten ze in hun zgn. bronstkuilen aan te treffen en dat lukte een aantal keren.
De heren fleemden er op los en burlden zachtjes.
Je kon ze erg dicht naderen op zo’n meter of drie en dat is heel indrukwekkend moet ik zeggen.
Maar af en toe kozen ze natuurlijk ook het hazenpad.
Vorige winter zijn er veel volwassen mannetjes doodgegaan en daar zag je af en toe de skeletten nog van liggen.
Het meest nog zagen we jonge mannetjes met kleine geweien en jonge spitsers.
(wordt vervolgd)

11 responses to “Van bronstkuilen en geweidragers

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wat een prachtige serie, voormij de laatste 4 foto’s byzonder mooi.
    Wat een mooi gebied, hier mag toch niet geschoten worden he….laten die heren maar eens uit die stoel komen en zelf gaan wandelen.

  2. Heel mooi! Ik ben er vandaag geweest. En erg genoten.

    Karin van Velthuijsen
  3. Mooier serie. Ik ga voor foto 3, de wegrennende herten.
    Top zoals je het zand ziet opwaaien, dat geeft net wat meer kracht aan de beweging!!
    Gr Jan W

  4. Prachtige serie Ank, errug mooi!!
    Zal zo ook eens bij Ria gaan kijken…..

    Doeiiiii,
    Gitty

  5. je werd zelfs toegelachen en je kreeg een afstandskus. Mooie serie.

  6. wat een mooie serie Ank!
    ben er 2 jaar geleden geweest met de bronst…. wat een oergeluid he🙂
    mijn favorieten zijn foto 3 en 4. super!!!
    en het hert in z’n kuil is mooi.
    groetjes, Nathalie

  7. Hai Ank,

    Ben benieuwd wat het gaat worden dit jaar met de bronst. Zou wel eens een zwakke generatie uit voort kunnen komen, omdat nu niet de sterkste voor nageslacht gaan zorgen. Wel alvast een paar hele mooie foto’s. Ook in je vorige serie.

    Groetjes,
    René

  8. Wat zijn het toch prachtige dieren, hè?
    En dat we er zo dichtbij konden komen was natuurlijk helemaal fijn!
    Elke keer zeg ik, dat ik meer overzichtsfoto’s moet maken en dan vergeet ik het vervolgens toch weer.
    Bij jou zie ik dan weer hoe mooi het gebied is, ook zonder dieren😉
    Ik had al eerder geprobeerd om te reageren bij jou, maar toen liep de pc helemaal vast.
    Ik ben toen maar een eind gaan fietsen en heb weer prachtige paddenstoelen gefotografeerd.
    Nu ik de pc weer aangezet heb, stond zelfs het gedeelte, dat ik al ingetikt had van mijn reactie er nog in🙂
    Fijne dag verder en groetjessss..Ria.

  9. Wat geweldig…..is dit !
    Prachtig weer en die liggende herten met `burlgeluid` zijn echt heel bijzonder.
    Maar die kontjes zijn ook fotogeniek

    @En dit alles ben ik misgelopen😦
    Maar we hadden een leuk weekend

  10. Geweldige foto’s. Echt uniek. Hier kan ik van genieten.
    Groetjes Olga

  11. Heel mooi zoals ze daar in die kuil liggen Ank.
    Als ik dit zie dan krijg ik gelijk de neiging om er heen te gaan, maar mijn werk belet me dat helaas .
    Prachtige reeks weer.
    Groetjes, Helma

Geef een reactie

