Rood met witte stippen   13 comments

Een eindje verderop in de wijk waar ik woon staan een heleboel vliegenzwammen net als vorig jaar.
De foto’s zijn op twee verschillende dagen gemaakt met een tussenpoos van 4 dagen.
Zo was het mogelijk om ze in alle stadia vast te leggen.
Het viel niet mee om er leuke foto’s van te maken want er lag overal hondenpoep en daar ga ik toch echt niet in liggen.
Bovendien was het erg druk op de weg aan de ene kant en het fietspad aan de andere kant.

Posted oktober 13, 2013 by Ank Pot in Aa-landen, Paddestoelen

Tagged with , , ,

13 responses to “Rood met witte stippen

Subscribe to comments with RSS.

  1. misschien toch eens naar Zwolle toe😉
    hier moet ik ze echt met een vergrootglas zoeken…
    prachtige foto’s Ank! vooral foto 8 vind ik erg mooi.
    dank voor het delen, groetjes,
    Nathalie

  2. Schitterende foto”s!
    Groetjes, RW & SK

  3. Fijn hé dat ze weer terug zijn. En als je een aantal jaren fotografeert, weet je precies wanneer je waar moet zijn. Helaas voor mij een aantal weken niet fotograferen. Gelukkig kan ik met jouw foto’s meegenieten.

  4. Leuk, jij hebt ook zo’n plekje. Ik zelfs 2 en het lijken er elk jaar meer te worden.
    Een prachtige serie heb je er van gemaakt. Het is ook een dankbaar onderwerp om te fotograferen.
    Als je ze fotografeert dan loop je er omheen, maar als het er zoveel zijn moet je oppassen dat je niet op de opkomende bolletjes gaat staan.
    Helaas overkwam me dat gisteren.
    Leuk soms die hapjes er uit. Ik vraag me altijd af welk beest heeft daar aan gezeten?
    Groetjes en maak er wat van op deze regendag!

  5. Tjee, Ank, wat veel….erg mooi. De één na laatste spreekt mij ook erg aan. Altijd mooi vanonder af.
    groetjes, Truus

  6. Het viel misschien niet mee, Ank, maar het is je wel gelukt om er een prachtige serie van te maken.
    Jaloersmakend mooi zelfs. Heb er nog steeds geen live gezien.
    Maar ja, ik woon dan ook aan de verkeerde kant van Utrecht, denk ik dan maar….
    Gr Jan W vanuit een super herfstachtig, nat en kil…. Rotterdam.

  7. Wat een geluk hebben we toch met zoveel rood met witte stippen!!
    Op het landgoed Dorth kun je er ook over struikelen🙂
    Dit zijn toch wel de echte, hè…hoewel ik ook steeds meer fan word van de Porseleinzwam.
    De voorlaatste is een topper en laat goed zien, dat de hoed uit allemaal lamellen is opgebouwd.
    Ook foto 14 is een hele mooie met een prachtig scherpteverloop.
    Ik ben nog een eind wezen fietsen, toen het droog was, maar bij thuiskomst regende het alweer.
    Het voelt nu toch echt wel herfstachtig aan!!
    Fijne avond!

  8. Mooie serie geworden van de enige `echte` !!

  9. heb ze dit seizoen nog niet kunne vinden, mijn favoriete paddestoel
    geniet er hier maar van wat een prachtige serie en wat ontzettend veel heb je er gevonden

  10. Leuk hè rood-met-witte-stippen. Ik heb er nog geen één gezien tot nu toe! Maare….jij LIGT dus foto’s te maken af en toe?😉

    @Ank zegt: Ja op de knietjes hooguit hoor! *lol*

  11. Ank wat eb je weer een mooie serie foto’s gemaakt dit is echt genieten.

    Gr. Frans

  12. Jeetje Ank, wat een veld vol met deze vliegenzwammen.
    Hier zie ik er nog geen een en vorige week
    heb ik er maar een paar gezien. Heel vreselijk dat er zoveel hondenstront tussen ligt arghhh…..

  13. Tsjonge Ank, wat een mazzel zeg dat je zo’n plekje kent. Het zijn toch wel de mooiste paddenstoelen die ik ken en als je dan ook nog eens al die stadia bij elkaar kunt zien en vastleggen, dan is dat toch wel erg lekker. Prachtige foto’s laat je hier zien van deze zwammen.
    Vooral de 4de en de 7de foto vind ik erg fraai.

    Groetjes,
    René

Geef een reactie

