Opgevangen   8 comments

Vandaag ging ik met een vriendin mee kijken in de egelopvang in Nieuwleusen, zij ging daar 2 egels ophalen die weer uitgezet konden worden. Toen wij daar kwamen bleken er in totaal wel 12 egels zover te zijn dat ze vrijgelaten konden worden zodat ze nog op tijd voor de winterslaap hun plekje konden gaan zoeken. Voor 8 exemplaren had ze al iemand gevonden en mijn vriendin zou er 2 meenemen en omdat ik ook op een prima egelvriendelijke plek woon en de egels in de omgeving toch altijd al bijvoer heb ik er ook 2 meegenomen. Ze zijn dit jaar geboren en wegen ruim 600 gram en zijn kerngezond. Vanavond mag ik ze vrijlaten nu zitten ze nog in het geleende egelhuis opgesloten. Voordat ik ze in het egelhuis heb gedaan heb ik geprobeerd wat foto’s te maken maar dat was niet gemakkelijk. Toen ik de draagmand openzette was het oppassen geblazen want ze roken de vrijheid en probeerden het op een lopen te zetten en datzelfde gebeurde toen ik ze samen opgerold wilde fotograferen. Toen heb ik wat foto’s van één van de twee gemaakt en ze vervolgens gauw in hun tijdelijke en hopelijk permanente (winter)onderkomen gezet. Op de laatste foto kun je zien dat ze zich meteen in het hooi rolden en gingen slapen. Vanavond zet ik de schuif open en kunnen ze vrijheid nemen maar ik hoop natuurlijk dat ze bij mij terug blijven komen.

Posted oktober 25, 2013 by Ank Pot in Dieren

Tagged with ,

8 responses to “Opgevangen

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wat een mooie serie Ank. Een beetje stekelig, dat wel. Ik ga voor foto 2 (leuke snoetjes) en 4 (scherpe snoetjes).
    Nu maar hopen dat ze op hun nieuwe plek kunnen aarden en zo nu en dan een kopje egelvoer komen halen…
    Heb een goed weekend. Gr Jan W

  2. Geweldige foto’s. Zo leuk om ze goed te kunnen bekijken. Hier in de buurt lopen ze ook regelmatig heel vroeg in de ochtend. Succes met vrijlaten. Goed dat je dit doet.
    Fijn weekend, groetjes Olga

  3. Wat leuk Ank en wat een bofkont ben jij… werkelijk een schitterende serie!!!
    Fijn weekend en lieve groetjes van Anna

  4. Ach wat leuk! Mooi dat je ook 2 egels kon meenemen. Hier loopt ook wel eens een egel in de tuin. Noortje vindt dat maar niks 😉
    Ging het goed toen je ze vrijliet? Fijn weekend

  5. bofkont! en wat een schatjes Ank.
    mooie foto’s heb je ervan gemaakt.
    nu maar hopen dat ze kunnen wennen en de winter goed doorkomen!!
    groetjes, Nathalie

  6. Ank wat leuk om ze te mogen uitzetten en ook ik hoop voor jou dat ze terug blijven komen en misschien wel hun kroost komen showen.

    Fijn weekend,

    Frans

  7. erg leuk en intersant verhaal en foto’s Ank
    Wist niet dat er een opvang was voor egels, en dat je die dan zelf uit kunt zetten.

  8. Zo mooi en zo lief deze egeltjes en wat een mooi gebaar
    om deze egels op te nemen. In het blog hierboven had ik gelukkig al gelezen
    dat ze weer in hun huisje waren teruggekomen en zijn gaan slapen.
    Heerlijk dat je deze 2 prikkebeentjes een plekje hebt gegeven.
    Werkelijk prachtige foto’s Ank!
    Groetjes, Helma

Geef een reactie

