Grote Bonte Specht (Dendrocopos major)   5 comments

Gisteren maakte ik in de wijk waar ik woon een wandeling om de schade van de storm te bekijken en dat viel niet mee, vooral veel mooie bomen hebben het loodje gelegd.
Het park hier vlakbij was behoorlijk getroffen, het was een slagveld rond de vijver, de treurwilgen hadden het flink te verduren gehad.
Voor diegenen die daar de foto’s van willen zien: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.208799755958387.1073741831.100004850923443&type=1&l=7fe3fbb6e2
Toen ik zo rondliep zag ik ineens deze Grote Bonte Specht man zitten op een voor mij redelijk goed fotografeerbare plek en daar was ik heel blij mee.
Ze zitten weliswaar veel in onze wijk maar goed voor de lens krijgen is niet iets wat vaak gebeurt.
De foto’s zijn nog niet super maar ik ben er al heel blij mee.

Posted oktober 30, 2013 by Ank Pot in Aa-landen, Vogels

Tagged with , ,

5 responses to “Grote Bonte Specht (Dendrocopos major)

Subscribe to comments with RSS.

  1. Daar zou ik ook heel blij mee zijn Ank! Top hoor, ik hoor ze verder ook alleen en zie ze altijd op (te) grote afstand.
    De laatste foto is heel mooi van kleur en de specht het rustigst. Nr 1 vind ik gevoelsmatig de mooiste!!
    Gr Jan W

  2. toch hele mooie foto’s hoor Ank!
    vooral 1,4 en 5 zijn heel mooi scherp.
    prachtig ook dat uitgehakte gat in die boom.
    ze zijn dol op pindakaas… misschien kun je in je tuin wat op een boom smeren?
    wie weet komen ze dan gewoon naar je toe🙂
    groetjes, Nathalie

  3. Nou Ank, hier zou ik ook voor tekenen, hoor! Ik zie ze ook regelmatig, maar te ver weg of met tegenlicht, zodat er van de mooie kleuren niets overblijft.
    Ik vind ze schitterend. De eerste en de laatste vind ik het mooist. Hij heeft er al behoorlijk in gehakt🙂
    Wat jammer, dat er zoveel mooie bomen gesneuveld zijn bij jou in de wijk.
    Kan de foto’s niet bekijken, maar kan me voorstellen, dat het een ravage was.
    Groetjessss…Ria.

  4. Hai Ank,

    Kan mij voorstellen dat je er blij mee bent. De gbs is toch meestal wel een aardig schuwe vogel en als je hem dan zo mooi voor je lens krijgt is dat fantastisch natuurlijk. Jammer dat je dan net even teveel licht hebt he, dat is niet bevordelijk voor de details in de witte delen. Vooral de eerste en de laatste foto zijn er mooi.

    Groetjes,
    René

  5. De grote bonte specht is ook een hele mooi specht met zijn rode dopje in zijn nek.
    Ik heb je foto’s van de ravage bekeken en zag dat het bij jullie dus ook zo tekeer gegaan is.
    Hier waren er ook hele slagvelden.
    Groetjes, Helma

Geef een reactie

