Kardinaalsmuts (Euonymus)   7 comments

De herfstkleuren in de Amsterdamse Waterleiding Duinen worden momenteel voor een groot deel bepaald door de oranje duindoorn en de felgekleurde kardinaalsmutsen.
Opvallend was dat er zoveel verschil zat in soorten kardinaalsmutsen.
Sommigen hadden nog helemaal groene blaadjes, weer andere rode bladeren en nog weer andere bomen en struiken waren helemaal kaal en droegen alleen maar de roze met oranje vruchten. Ik vond het wel een apart blog waard.

7 responses to “Kardinaalsmuts (Euonymus)

Subscribe to comments with RSS.

  1. Prachtige en kleurrijke log over deze bijzondere fotogenieke vrucht.
    Foto 5 en 7 vind ik extra mooi 🙂

  2. prachtige foto’s van deze kardinaalsmuts Ank
    de close-up foto’s zijn heel mooi

  3. Mooie kardinaalsmuts foto’s, Ank.
    Groetjes, RW & SK

  4. Deze planten geven veel kleur aan het gebied.
    Ik las op internet dat er wel 170 tot 180 soorten zijn, waaronder inderdaad bladverliezende en groenblijvende.
    Die eerste is echt afgeladen met vruchten…schitterend!!
    Je detailfoto’s zijn erg mooi.
    Fijne avond.

  5. Foto’s 8 en 3 vind ik top, Ank, waarvan 8 een streepje meer! De bessen zijn mooi close genomen.
    Zoveel bessen heb ik nog niet gezien aan de struiken, maar ja, ik kom ook nooit in de AWD!!
    Prachtige serie!! Gr Jan W

  6. dit vind ik zo’n mooie vrucht!
    echt heel mooi van kleur.
    foto 4 en 7 zijn mijn favoriet.
    groetjes Nathalie

  7. Die laatste foto vind ik helemaal een plaatje!
    Het is een hele mooie en kleurrijke vrucht.
    Schitterend om te zien.
    Groetjes, Helma

Geef een reactie

