Dickens Festijn Deventer 2013, deel 2   11 comments

Dit jaar heb ik vooral veel portretten gemaakt, het was vaak lastig om totaalplaatjes te maken met name door het publiek dat dit jaar voor mijn gevoel minder rekening met de ander hield en dus voor je ging staan, je regelmatig aan de kant duwde om zelf een foto te maken enz. Maar zo af en toe is het wel gelukt en omdat ik er al zo vaak foto’s van heb gemaakt was de ‘urgentie’ om dat te doen ook kleiner. De meeste dingen heb je al eens vastgelegd. De guards  liepen luid roepend met stevige pas door de straten waar we op een gegeven moment Hajo Blok en zijn gezin weer tegenkwamen, hij herkende ons al van verre, zo leuk! Ook hen komen we al die jaren al tegen en natuurlijk moeten we altijd even een praatje maken en uiteraard foto’s! Voor de oranje achtergrond zit het Zwolse echtpaar Olsder.

Posted december 17, 2013 by Ank Pot in Deventer, Dickensfestijn, Evenementen, Mensen

Tagged with , , ,

11 responses to “Dickens Festijn Deventer 2013, deel 2

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hallo Ank

    Ziet er weer schitterend uit.
    Mooie weergaven van een fijn Dickensfestijn.

    Gr Tiny Geert het Limburgse Dickens koppel

  2. Genieten.

  3. Er was een nieuwe Guardsman! Ook hij had speciaal voor dit evenement een baard gekweekt. Ik ben het helemaal eens met je opmerking over het opdringerige publiek, er was een paar keer zelfs een kleine veldslag bij mijn wasserij. En wat ik dit jaar ook merkte: sommige fotografen roepen keihard “joehoe, hierheen kijken!”, en zijn dan beledigd als je daar niet op ingaat. Tja, ik heet geen joehoe…

  4. Ach, als je nu geen portretjes kon maken Ank, dan was het vreselijk geweest, dat is het nu ook wel….maar dan vreselijk goed!!
    Ik geniet in ieder geval en de geportretteerden ook, lijkt me. Kitty de Wasvrouw is een topper, een vrouw met schone handen en haar op de tanden!
    Want als ik zo de reactie van de wasvrouw lees, was je niet de enige die van zich ‘af moest bijten’.
    Gr Jan W

  5. Jammer dat men minder rekening met elkaar houdt.
    Maar je serie is er niet minder om, mooi zijn je portretjes weer en bij die kinderen de zweem van verlegenheid is prachtig gevangen.
    De deftige dame met mof is echt deftig🙂

  6. Hai Ank,

    Leuk zo, die eerste foto. Weer eens wat anders om de scherpte op de achterste persoon te leggen. Dat geeft mooi diepte in de foto.
    De foto’s 7 en 12 zijn in mijn ogen toch wel de mooiste uit een verder prachtige serie. Vooral die 12de is helemaal super.
    Ik moet wel zeggen dat het misschien leuker was geweest als je een nostalgisch tintje had meegegeven met het bewerken van de foto’s.
    Nu komt het over als een verkleedpartij (dat is het natuurlijk ook), maar met een sepia of z/w bewerking en toevoeging van ruis of het gebruiken van een grove korrel lijkt het meer of je echt in die periode zit.
    Maar over je fotowerk an sich niets anders dan complimenten.

    Groetjes,
    René

    @Ank zegt: Je loopt op de zaken vooruit René, met een dergelijke serie wilde ik afsluiten, dus nog even geduld~!

  7. De nieuwling bij de guards “doet” het fantastisch!
    De familie Blok is erg fotogeniek…ja, het kan natuurlijk ook zo zijn, dat het aan de fotografe ligt, die er zulke mooie foto’s van weet te maken *lol*
    Het was weer een feest, hè?….ondanks het af en toe irritante publiek.

  8. Ja, echt prachtig en heel gezellig dit.
    Het Charles Dickens thema hoort er gewoon bij.
    Mooi uitgedost en ook kleurrijk. Prachtige serie heb je hiervan gemaakt Ank.
    Vooral de portretten vind ik super.
    Groetjes, Helma

  9. Prachtige foto s!!!!!!!!

    Mieke Verwoolde-faas
  10. Geweldige mooie portretten van een aantal van de figuranten!
    De een is nog mooier dan de ander!
    Fraaie serie Ank.
    Groetjes

  11. prachtige al die verschillende gezichtsuitdrukkingen en uitdossingen. Knap gedaan !

    gr. Truus

Geef een reactie

