Zwammetjes   9 comments

Doordat het zo zacht is de laatste tijd zie je nog veel zwammen her en der.
Deze zijn gefotografeerd op een rondje Dobbevijver hier in de buurt.
Onder het elfenbankje zie je guttatiedruppels hangen (beetje te donker helaas).

***

*

*

*

*

*

*

Posted januari 10, 2014 by Ank Pot in Aa-landen, Paddestoelen

Tagged with , , ,

9 responses to “Zwammetjes

Subscribe to comments with RSS.

  1. En dat allemaal tijdens een rondje Dobbe? Mooi scherp! Ik heb nog nooit Judasoren gezien.

    @Ank zegt: Dat zijn ook geen Judasoren volgens mij en ze zaten op een boomstronk dus niet echt langs de Dobbe😉

  2. Echt herfstfoto’s hè?😉 Maar ja bij gebrek aan vorst en sneeuw….paddenstoeltjes zijn altijd mooi natuurlijk. Fijn weekend!

  3. Die guttatiedruppels heb je nu dus wél (bewust) gezien, Ank. Eind september wist je wel van het bestaan ervan, leuk hè.
    Ik waag me niet aan soortnamen, maar die rode (tril?)zwammetjes zijn heel mooi! Heb een fijn weekend, kijk uit voor/met je rug!
    Gr Jan W

  4. Jij vindt de guttatiedruppels te donker, maar op mijn beeldscherm komen ze heel mooi over, hoor!
    Ik vind het altijd heel apart, zulke ronde druppels..
    Je zou verwachten, dat ze wat langgerekter zouden zijn.
    Foto 2 is ook heel mooi.
    Fijn weekend, hopelijk zonder verdere mankementen.
    Groetjessss…Ria.

  5. Ja, de natuur is helemaal in de war!
    En nu gaat de kou en sneeuw ook voorlopig niet door, hoewel komende nacht vorst aan de grond en mist mogelijk is.
    Zou weer eens leuk zijn om dat te fotograferen. Maar bij jou lijkt het wel herfst. Heel mooi met die druppeltjes en ik zie ze ook goed.
    Heb dat nog nooit gezien en ook de judasoren niet.
    Groetjes en een fijn weekend!

  6. Dat klopt Ank, ik zie ook overal paddenstoelen en ook de paarse knoopzwam die jij laat zien heb ik nog nooit zoveel gezien als de laatste tijd!
    De gutatiedtruppels zijn goed zichtbaar hoor. Dat is ook een heel mooi fenomeen🙂
    Groetjes, Helma

  7. Jeetje, dit lijkt wel een herfstblog, niet te geloven dat deze foto’s midden in de winter zijn gemaakt. De geweizammetjes vind ik het mooist.
    groetjes Ghita

  8. ben zelf al helemaal niet meer bezig met paddo’s,
    maar als ik dit zie…. moet ik er maar weer aan geloven😉
    de 2e foto en de geweizwammetjes vind ik het mooist.
    de paarsrode soort na de geweizwam is volgens mij de paarse
    knoopzwam en de laatste is dacht ik het meniezwammetje.
    groetjes Nathalie

  9. De druppeltjes zijn goed te zien, hoor !
    Mooie gevarieerde serie weer

Geef een reactie

