Sperweruil (Surnia ulula), deel 2   13 comments

En ineens ging de Sperweruil zich lekker zitten poetsen.
Wel lastig met fel zonlicht aan één kant maar het is toch nog wel goed te zien allemaal.
Ik zeg het nog maar een keer: alle foto’s zijn bijgesneden omdat de afstand net iets te groot was voor mijn telelens.
Het was een paar uurtjes genieten van dit beestje, we hebben ons er kostelijk mee vermaakt!

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Posted januari 14, 2014 by Ank Pot in Vogels

Tagged with , ,

13 responses to “Sperweruil (Surnia ulula), deel 2

Subscribe to comments with RSS.

  1. Prachtig uiltje, en foto’s natuurlijk. Ik denk dat er geen een uiltje in Nederland rond vliegt waarvan zoveel foto’s zijn gemaakt. We boffen met zo’n blogger, nu hoeven we niet zo’n grote reis te maken om hem te zien.🙂

  2. Wat mooi hé? Ik ben bang dat ik er nog een keer naar toe ga *lol*.

  3. De blik op foto’s 2 en 9 is super. Die laatste waarop hij kijkt met een uitdrukking van ‘dit is genoeg’ ook!
    Prachtige serie Ank, top!
    Gr Jan W

  4. Geweldig….wat een mooie reeks heb je weer gemaakt van dit bijzondere uiltje.
    Enige actiefoto`s van het poetsen

  5. Bijgesneden of niet, het zijn prachtige en uitzonderlijke foto’s en daar gaat het uiteindelijk om !

  6. Wat gaaf, Ank en heel mooi vastgelegd!!
    Lieve groetjes, Anna

  7. Het is een dotje, Ank!
    Vooral zoals hij op foto 2 naar je kijkt…..

  8. Hai Ank,

    Twee erg fraaie series van deze uil. Onbegrijpelijk dat die vogel daar nog zit met al die opdringende fotografen.
    Vooral de vliegbeelden uit de eerste serie en de poetsfoto’s van de tweede zijn prachtig.

    Groetjes,
    René

  9. ohhhhhhh Ank, wat is dit een GAVE serie zeg!
    prachtige foto’s, stuk voor stuk. TOPPIE!
    groetjes Nathalie

  10. Echt super deze foto’s van de Sperweruil.
    Voor mij ook nog niet eens zo ver weg maar had er geen zin in.
    Achteraf best wel stom hihi…..
    Juweeltjes zitten ertussen Ank.

    Groetjes, Helma

    Ik denk dat ik abusievelijk op de sijsjes had geklikt en van daaruit veder ben reageren. Ik kwam tal van krokussen tegen en na een blog of 4 had ik er erg in dat ik kennelijk ergens een verkeerde afslag had genomen whahahahahaha… Daarom amar op home geklikt en nu kwam ik hier dus terecht.

  11. Lijkt me geweldig dit te kunnen vast leggen, leuk dat de uil zo uitgebreid wilde poseren

  12. Geweldig dat je hier foto’s van hebt.
    Groetjes Olga

  13. Deel 2 van de sperweruil is het deel met de naar mijn mening mooiste foto’s. De drukte is in 2014 duidelijk afgenomen, de meeste fotografen zijn waarschijnlijk voldaan.Als je in de buurt woont kan je op een zonnige dag nog even langs gaan. Je weet maar nooit.
    Groet, Kees

Geef een reactie

