Turkse Tortel (Streptopelia decaocto)   10 comments

In mijn achtertuin zitten regelmatig een stuk of vijf Turkse Tortels.
Het zijn twee koppels en een vrijgezel die dan ook altijd wordt weggejaagd.
Ik heb geen idee welke ik op de foto’s heb staan, ze zijn de afgelopen tijd op verschillende dagen gemaakt.
Alle foto’s zijn door het raam geschoten.

***

*

*

*

*

*

*

*

*

Posted januari 16, 2014 by Ank Pot in Vogels

Tagged with , , ,

10 responses to “Turkse Tortel (Streptopelia decaocto)

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jou raam zal toch onderhand wel stuk zijn…? 🙂
    De eerste vind ik wel dat de duif heel goed oplet, want op foto zes gaat hij er nog eens goed voor zitten , zodat jij er een mooi portretje van kan maken. Toch weer een mooie serie.

  2. Wat heb jij dan schone ramen !!!
    Hier altijd zand 😦
    Maar ze staan er knap mooi op, alle 5 🙂

  3. Ach jaaa, leuk duifjes. Lap jij elke week je ramen? TIs net of je buiten staat gewoon 🙂

  4. Top Ank, Mooie serie. De kraaltjes rond de ogen heb je zelfs scherp gekregen!!
    Gr Jan W

  5. Jij 5 en ik 3 Tortels. Ook een stelletje en een vrijgezel.
    Dat de foto’s door het raam zijn gemaakt maakt niet uit,
    want ze zijn echt heel mooi geworden. Ik maak de foto’s van de
    tortels ook door het raam hoor en ook van de meesje.
    Herinnert mij dat ik de Tortels eens moet uitzoeken 🙂
    Heel fijn weekend.
    Groetjes, Helma

  6. Hai Ank,

    Zo, die staan err prachtig op hoor. Zou niet zeggen dat er nog een raam tussen zat.
    Hele mooie eerste foto, maar de twee kopportretjes zijn helemaal super.
    Jammer dat je niet ietsje meer zonlicht had, want dan komen die ogen zo mooi tot hun recht.
    Heel mooi gedaan.

    Groetjes,
    René

  7. prachtige foto’s van de tortel, die laatste is ook leuk helemaal verregend

  8. Mooi Ank! Van zo dichtbij heb ik ze nog nooit bekeken.
    Zie dus nu pas, hoe mooi ze zijn.
    Heel af en toe zit er hier eentje in de tuin.

  9. Schattig gewoon. Wat een lieve koppies.
    Groetjes Olga

  10. Heel mooi !

Geef een reactie

