Huismus (Passer domesticus)   10 comments

Dit weekend is het nationale vogeltelling maar de vogels willen maar niet komen.
Heb ik andere winters zeker zo’n 60 Huismussen in de tuin en heel veel andere vogels zoals Vinken, Mezen, Merels en noem maar op, deze winter zie ik er bijna geen en vandaag al helemaal niet.
De afgelopen tijd heb ik wat foto’s gemaakt van de Mussen die wel op mijn speciaal opgebouwde voedertafel wilden komen.

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Posted januari 18, 2014 by Ank Pot in Vogels

Tagged with , , ,

10 responses to “Huismus (Passer domesticus)

Subscribe to comments with RSS.

  1. Prachtige serie Ank! Je foto’s worden steeds mooier !

  2. zie hier bijna geen mus meer in de tuin, soms wel wat andere kleine vogeltjes, maar de laatst tijd helemaal niks, ook niet op de voederplekken
    ze hebben schijnbaar nog eten genoeg in de natuur, prachtige foto’s van de mussen laat je hier zien.

  3. Afgelopen week had ik ineens een invasie van allerlei vogels. Koolmezen, Pimpelmezen, mussen, merels en een enkel roodborstje.
    Ze zaten bij tientallen in m’n gazon (of wat daar nog van over is in de winter) te pikken. Ook de Beukenhaag en de Taxus waren geliefd.
    En nu?? Geen vogel te zien. Ik hoor alleen een duif koeren op de achtergrond.
    Je hebt de Mussen mooi geportretteerd.
    Die laatste zit daar een beetje te dutten, lijkt wel.
    Hij heeft net zo’n houding als de Roodborstjes wel kunnen hebben…als een klein balletješŸ˜‰
    Fijne zondag!

  4. Zo……ik heb de telling klaar vandaag, 16 mussen.
    Dankjewel Ank. šŸ™‚šŸ™‚

  5. Mooie foto’s. Ik vind het zulke gezellige vogeltjes. Bij mijn beide buren zijn ze de hele dag aan het kwetteren. Soms zo hard dat je jezelf niet eens meer hoort, haha.
    Groetjes Olga

  6. Mooie foto’s Ank, ook de achtergronden zijn top. De derde foto van onder is mijn favoriet.
    Vandaag bij ons toch een mooi record: 1 Heggenmus, 2 Merels, 2 Duiven, 1 Vlaamse gaai, 1 Ekster, 1 Vink, en 2 Pimpelmezen.
    De Heggenmus zagen we voor het eerst in onze stadstuin. Dat is dus ons nieuwe PR, de rest een diepterecord.
    Gr Jan W

  7. Al heb jij weinig mussen in je tuin, hier zie ik toch de prachtigste foto`s van zešŸ™‚

  8. gelukkig heb ik ze hier in de tuin ook.
    afgelopen tuinvogeltellingweekend was het heeeeeeel rustig inderdaad.
    veel te warm. maar deze foto’s zijn erg mooi. vooral foto 5, 8 en 15.
    groetjes, Nathalie

  9. Schitterende reeks over de huismus Ank ! Vooral de eerste is heel knap ! Als je mussen zoekt, moet je even naar Zolder komenšŸ˜‰, massa’s mussen in onze tuin. Evenals koolmezen, pimpelmezen, staartmezen, botvinken, merels, eksters, Vlaamse gaaien, en af en toe een buizerd.

  10. Dat is een hele mooie mussengalerij Ank.
    Er zijn ook minder vogels in de tuinen en mede door het
    nog steeds te warme weer blijven ze in de natuur zelf
    naar insecten (ook nog behoorlijk aanwezig) zoeken.
    Maar je blog mag er zijn. Echt heel mooi deze musjes.

    Groetjes, Helma

Geef een reactie

