Knobbelzwaan (Cygnus olor)   18 comments

Het waren een paar moeilijke weken waarin we te horen kregen dat mijn 82 jarige moeder een kwaadaardige tumor in haar darmen heeft. Er gaat van alles door je hoofd. Gisteren hebben we (mijn moeder, mijn broer en ik) een lange dag in het ziekenhuis doorgebracht en we weten nu dat ze gelukkig geen uitzaaiingen heeft en dat ze met een paar weken geopereerd gaat worden. Ze is vol goede moed en gaat ervoor. We zijn blij dat ze nog een kans heeft!

Van fotograferen kwam niet zo heel veel maar afgelopen zondag ben ik toch even een rondje Dobbe gaan doen en toen zag ik weer zwanen in de vijver rondzwemmen. Prachtig wit in het zonlicht met de blauwe lucht weerspiegeld in het water. Ik hoop dat ze blijven en gaan nestelen! Ik heb veel foto’s gemaakt en dit zijn naar mijn mening de mooiste.

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Posted februari 4, 2014 by Ank Pot in Zwanen

Tagged with , , ,

18 responses to “Knobbelzwaan (Cygnus olor)

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wat je moeder heeft is niet mis Ank, goed dat er geen uitzaaiingen zijn.
    Dat worden een paar spannende weken voor jullie allemaal. Sterkte.
    Je foto’s van de zwanen zijn -als gewoonlijk- top. Je hebt r wat mee!!
    Gr Jan W

  2. Schitterende reeks, Ank! Met zalig zacht winters licht. En de laatste steekt er nog eens bovenuit
    Veel sterkte voor je moeder ook!

  3. Prachtige foto’s !!! Blijft inderdaad heel mooi die zwanen, je had er prachtig licht bij.

    Is zeker schrikken die ziekte bij je moeder, herken het. Mijn moeder was 80 jaar, ook geen uitzaaïngen en herstelde heel snel na de operatie.
    4 jaren heel goed gegaan deed alles en heeft nog een paar hele mooie reizen gemaakt. Gevaar is dat je nauwelijks klachten hebt..helaas kwam het terug en
    toen waren er wel uitzaaïngen is toen heel snel gegaan. Hoop dat je moeder na de operatie ook snel hersteld en goed onder controle gehouden word.
    Sterkte voor je mnoeder en jullie.

  4. Prachtige foto’s Ank
    Pareltjes!

  5. Zorgelijk. Sterkte gewenst.

  6. Wat naar dat je moeder ziek is. Voelt ze zich verder wel aardig? Mooi dat ze binnenkort geopereerd wordt. Sterkte hoor.
    De zwanenfoto’s zijn mooi. Ik durf nooit goed in de buurt te komen bij zwanen…altijd bang dat ze ineens op me af komen of zo.

    off topic: ja Noortje ziet er lief uit en ze is ook lief hoor;) Heb denk ik nog nooit zo’n makkelijke hond gehad (tot nu toe iig)

  7. Prachtige foto’s van deze schitterende vogels, mooi licht en prachtige kleuren
    heel veel sterkte de komende tijd, ook voor je moeder.

  8. Op FB las ik `het slechte nieuws` ook, maar fijn dat er geen uitzaaïngen zijn.
    Sterkte.
    Maar op je foto`s terug te komen…..die zijn schitterend en de druppels vallen zowat op mijn toetsenbordje.
    Mooi, zelfs erg mooi !

  9. Hai Ank,

    Wat heb je een prachtige witte zwanen neergezet zeg. Ik zeg expres witte zwanen, want vaak worden zwanen een beetje grijzig afgebeeld, omdaat ze meestal verkeerd belicht worden. Maar niets van dat alles in deze serie. Vooral de laatste 2 (en helemaal de allerlaatste) zijn ontzettend fraai.
    Mooie scherpte en wat een details in het kleed en de druppels. Qua kleuren ook heel erg mooi.
    Top gedaan.

    Groetjes,
    René

    PS: Sterkte in deze spannende periode.

  10. wat een prachtige foto’s Ank!
    vooral de laatste 2 zijn geweldig, zo scherp. echt schitterend.
    en ik wens je veel sterkte voor je moeder.
    groetjes Nathalie

  11. Hè bah…je had al zo’n voorgevoel, dat het niet goed zat bij je moeder en nu dit!!!!!
    Een geruststelling, dat er geen uitzaaiingen zijn en de tumor verwijderd kan worden.
    Heel belangrijk ook, dat ze er zelf positief mee omgaat.
    Je hebt je bij de zwanen gelukkig weer even kunnen ontspannen.
    Dat is het fijne van fotograferen in de buitenlucht….je kunt dan even alles van je afzetten.
    Je hebt dan ook een paar schitterende portretten kunnen maken van je favoriete zwanen.
    Prachtige heldere kleuren, mooi van scherpte en die druppels!!!!….schitterend.
    De laatste is voor mij de knaller🙂
    Sterkte gewenst voor jullie allemaal!
    Groetjesssss…Ria.

  12. Prachtige serie van de knobbelzwaan. De laatste foto vind ik helemaal super, mooi close, alle details ( druppels) aanwezig, en het water dat van de snavel afkomt. groetjes Ghita

  13. Hoi Ank,
    ik was ook een paar dagen weg en wist niet dat je moeder zo ziek was.
    Ik lees hier dat ze gelukkig geen uitzaaiingen heeft en geopereerd gaat worden.
    Toch blijft dat een behoorlijke ingreep en ook het herstel zal ook heel lang duren
    Heel veel sterkte met je moeder en ook voor jou.

    Je foto’s van de knobbelzwaan vind ik echt geweldig.
    Wit is heel moeilijk te fotograferen maar jij hebt er kennelijk
    geen moeite mee. Wat ook zo mooi is zijn de waterdruppels die je op de meeste
    foto’s als parels kan omschrijven. Echt super.

    Groetjes, Helma

  14. Absolutely brilliant photos!

  15. Prachtige foto’s, Ank. Vooral die waar je de druppels zo goed ziet. Wat zijn het toch een sierlijke vogels.

    Ik wens jullie heel veel sterkte. Het is niet niks om zoiets te horen te krijgen. Uit eigen ervaring weet ik hoe slopend dit voor iedereen is. Gelukkig dat er geen uitzaaiingen zijn. Het allerbeste, hoor. Groetjes, Joke

  16. Ik wens jou en je moeder het allerbeste Ank ! Als er geen uitzaaiingen zijn zal het wel goed komen. Veel sterkte.
    Ondanks je beslommeringen slaag je er toch in om schitterende foto’s te maken van dit prachtdier !

  17. Ank zo een bericht is schrikken maar gelukkig geen uitzaaiingen ik wens je moeder sterkte en jullie natuurlijk ook.
    Gelukkig ben je er even uitgegaan en laat ons toch weer een prachtige serie foto’s zien.

    Groetjes,

    Frans

  18. Ik had al eerder het nare verhaal over je moeder gelezen. Gelukkig dat er iets aan te doen is en dat ze er zelf ook voor gaat.
    Je foto’s van de zwanen zijn prachtig, vooral met de druppels die je als pareltjes in beeld hebt gebracht.
    Prachtige dieren zijn het en ik mis mijn koppeltje zwanen, die bij het bedrjiventerrein in het water zwommen en jonkies hadden. Misschien komen ze binnenkort weer terug.
    Groetjes

Geef een reactie

