Krijskoppen   12 comments

Krijskoppen dat zijn het, zeker als er brood wordt gevoerd.
Op de Dobbevijver zitten een heleboel meeuwen die allemaal tegelijk opvliegen en komen zodra er brood gevoerd wordt.
Dat gebeurde ook toen ik de zwanen aan het fotograferen was en het gaf me de gelegenheid om de vogels in de vlucht te fotograferen.
Ik heb geprobeerd ze zoveel mogelijk vast te leggen als ze in de zon vlogen en zonder brood in de snavel.

***

*

*

*

*

*

*

*

Posted februari 8, 2014 by Ank Pot in Vogels

Tagged with ,

12 responses to “Krijskoppen

Subscribe to comments with RSS.

  1. Prachtig. Mooie tekening op de vleugels.

  2. Prachtig Ank, mooie scherpe foto’s en héééél mooi van kleur!!
    Gr Jan W

  3. Mooi vastgelegd, en dat is best lastig!

  4. Dat is je goed gelukt, Ank!
    Prachtige foto’s.
    Die blauwe lucht!!!!…zucht….dat was vandaag wel even iets anders…wat een weer, zeg!
    Groetjessss…Ria.

  5. Mooie reeks Ank ! Mooi scherp en mooi gekaderd.

  6. Krijskoppen zijn het zeker Ank. Je hebt ze prachtig vastgelegd.

  7. Prachtige vliegbeelden van de meeuwen, vooral de eerste en derde foto zijn goed gelukt.
    Ik vind het behoorlijk lastig om ze er vliegend op te krijgen, scherp, helemaal in beeld en ook nog een leuke compositie.
    groetjes Ghita

  8. Het gaat je heel goed af om deze meeuwen in vliegende gang te fotograferen Ank.
    Heel mooi en prima gelukt. Ik moet me daar ook eens meer in gaan verdiepen 🙂

    Groetjes, Helma

  9. Hai Ank,

    Knappe prestatie hoor met al dat zonlicht en dan zulke details in de witte delen te verkrijgen.
    Met dat licht heb je de benodigde sluitertijden en is het maken van vliegbeelden met een beetje oefenen goed te doen.
    Maar het belichten met dat weer is dan wel weer een kunst op zich. Prima gedaan.
    De vierde foto vind ik een echte topper. Net of deze vanuit het vliegtuig, boven het wolkendek is genomen.
    Ik weet niet of je expres deze compositie hebt gemaakt tijdens het fotograferen (ik vermoed van niet), maar hij pakt wel zeer dynamisch uit met het ontbreken van dat stukje vleugel.
    Ook die laatste foto kijkt net even beter dan de meeste anderen.
    Lekker hoor zo’n standpunt op ooghoogte. Dat maakt een foto toch een stuk sterker.

    Groetjes,
    René

  10. Prachtige luchtacrobatiek heb je vastgelegd en mooie kleuren.

    @ Als ik de foto met man meer naar rechts nam, zag je het zand niet verstuiven en alleen een recht stuk zand, zonder spanning…. vandaar !

  11. goed gelukt allemaal in de vlucht zonder brood in de snavel Ank, mooie scherpe kokmeeuw foto’s

  12. Dit heb je echt fantastisch gedaan, Ank. ’t Is mij nog niet gelukt. Wat een prachtige foto’s en die achtergronden zijn ook erg mooi. Groetjes, Joke

Geef een reactie

