Amazonica, Blijdorp, Rotterdam   10 comments

In Blijdorp is sinds ongeveer een jaar een nieuwe vlindertuin gebouwd in het Amazonica dome. Een mooi koepelvormig gebouw dat staat op het nieuwe gedeelte van de dierentuin. Binnengekomen was ik natuurlijk erg benieuwd maar ik moet zeggen dat het me tegenviel. Het is mooier en groter dan de vlindertuin in Emmen maar kleiner dan de vlindertuin van de Orchideeënhoeve in Luttelgeest. Heel veel vlinders vlogen er niet rond en maar weinig verschillende soorten en de meesten waren behoorlijk afgevlogen. Opvallend vond ik het dat er vrijwel geen bloemen stonden, al met al vond ik het een beetje kleurloos. Het was er behoorlijk donker omdat het slecht weer was en opvallend veel vlinders zaten tegen het lichte dak. Dit is wat ik er heb gefotografeerd.

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Posted februari 16, 2014 by Ank Pot in Dierentuin, Insecten e.d.

Tagged with , , , , ,

10 responses to “Amazonica, Blijdorp, Rotterdam

Subscribe to comments with RSS.

  1. prachtige vlinder🙂

  2. Zijn hartstikke mooi geworden Ank.

  3. Ja, het bestaat nog niet zo lang hè. Alles moet zich nog zetten en nog niet alles is aangeslagen.
    (Zo even opnemen voor mijn Diergaarde Blijdorp!) Maar ook mijn eerste indruk was, dat het wat tegenviel.
    Nu -na een paar keer- zie ik dat het wel wat beter wordt. Dus geduldig wachten maar…..

    Toch heb je nog een aardig aantal mooie rups- en vlinderfoto’s weten te maken, Ank.
    Gr Jan W

    @Je hebt gelijk hoor Jan dat je het voor jouw Blijdorp opneemt😉 Maar tegen de vlindertuin van Luttelgeest kan geen enkele vlindertuin het opnemen want die hangt en staat ook vol met orchideeën en dat geeft heel veel kleur. Maar ja wat wil je met de kwekerij er pal naast! Wat ik ook miste waren vogels (kolibri’s) en andere dieren maar misschien komt dan nog?

  4. Wauw….fantastische foto’s.
    Groetjes Olga

  5. Je verhaal en foto`s zijn best wel tegenstrijdig, gewoon jouw beleving hè ?
    Maar je foto`s zijn prachtig en zo mooi licht en kleurrijk, dus jij bent de tovenares in die vlindertuin🙂

  6. Het is, dat je het erbij zet, dat de tuin je tegenviel.
    Aan je foto’s is dat niet te zien. Niks “afgevlogen”…allemaal even mooi!
    Heldere kleuren. De foto van de rups en het afgeknabbelde blad is een mooie combinatie.

  7. Hai Ank,

    Toch een erg knappe serie, want het valt nog niet mee om vlinders in zo’n omgeving goed op de foto te zetten.
    De foto die mij erg verrast is de eerste rupsenfoto. Ik zie nooit rupsen in een vlindertuin en zeker niet zulke mooie.
    Om die rups dan ook nog eens in een uitstekende compositie vast te leggen is helemaal mooi.

    Groetjes,
    René

  8. Heel jammer dat je niet mooi licht had in deze vlindertuin Ank. In Luttelgeest is de grootste vlindertuin en daar mag ik ook graag heengaan. Toch heb je nog hele leuke platen weten te maken waarvan ik foto 1, 3 en 7 echt heel mooi vind.

    Groetjes, Helma

  9. De vlindertuin mag dan een beetje tegenvallen, maar je foto’s toch echt niet.
    Prachtige foto’s heb je gemaakt. Misschien is het over een paar jaar als alles volgroeid is wel mooier.
    Groetjes

  10. Een serie prachtige foto’s Ank, heb je het ook zo warm gehad tijdens het fotograferen?

Geef een reactie

