Rode Ibis (Eudocimus ruber), Blijdorp, Rotterdam   8 comments

In een prachtige vliegkooi zit o.a. een enorme troep Rode Ibissen.
Helaas vonden ze het kennelijk te koud en zaten de meesten in de half open binnenruimte en heb ik de foto’s door het raam moeten maken.
Het was lastig om met het ‘rumoer’ van de vele takken een beetje rustige achtergrond te creëren.
Opvallend vond ik dat de snavels wel leken te vervellen maar ik heb geen idee of dat ook zo is.

 

***

 

*

*

*

*

*

*

*

*

 

 

Posted februari 18, 2014 by Ank Pot in Dierentuin, Vogels

Tagged with , , , , , ,

8 responses to “Rode Ibis (Eudocimus ruber), Blijdorp, Rotterdam

Subscribe to comments with RSS.

  1. Prachtserie is dit geworden, maar foto 7 en 9 springen er voor mij uit !

  2. Je hebt ze toch mooi close in beeld kunnen brengen, Ank.
    Een vreemd gezicht, die afgebladderde snavel. Dat heb ik ook nog nooit eerder gezien.
    Tot morgen 🙂

  3. Ziet er mooi uit en wat zijn ze prachtigi van kleur hè. Lastig fotograferen maar wel goed gelukt. Fijne dag vandaag.

  4. Die snavels heb ik ook nog niet zo gezien. Misschien een vorm van vervellen…
    Zo door het glas is het nog aardig gelukt! Ook de kleuren. Gr Jan W

  5. Hai Ank,

    Ik keek eerste even naar de foto’s en vond dat het leek of de foto’s door het raam genomen waren.
    Pas toen ik je tekst las, wist ik dat het ook inderdaad zou was.
    Qua kleuren maakt het niet zo veel uit, die zijn prachtig, maar je krijgt een beetje raar effect in je foto’s vanwege de breking van het licht.
    Je derde foto is wel een hele fraaie. Het lijkt ook nog eens een reus van een vogel zo.

    Groetjes,
    René

  6. Hele mooi vogels zijn dit Ank maar ik ehb geen idee of die snavels aan het vervellen zijn!
    Ik heb ook een paar foto’s van rode Ibissen (nog niet geplaatst hoor) en heb gelijk even naar de snavels gekeken.
    Die van mij hebben ook van die zwarte vlekken maar ik heb geen flauw idee hoe of wat.
    Deze serie is in ieder geval heel mooi om te zien.

    Groejtes, Helma

  7. Wat een mooie kleur hebben deze dieren.
    Voor mij springen foto 7 en 9 er ook uit. Een heel mooie serie.
    Groetjes

  8. die uitgetelde ijsbeer, zo had ik hem ook op de foto, maar die foto heeft mijn blog niet gehaald. Mooie gevarieerde blog. Zo’n dagje blijdorp levert altijd wel mooie momenten op. De oceanium serie is ook heel goed, knap hoe je die vissen zo scherp erop hebt gekregen.
    groetjes Ghita

Geef een reactie

