Nesteldrang, deel 1   10 comments

De meeste van mijn volgers weten het al wel, ik bewaar elk jaar de haren van mijn konijnen als ze in de rui zijn.
Als ik ze dan geborsteld, geplukt en geknipt heb dan heb ik vaak een plastic tas vol en dat bewaar ik dan voor het voorjaar.
Dan hang ik het buiten in korfje voor de vogels die er dol op zijn in de nestelperiode.
Het zijn de Mussen, Kool- en Pimpelmezen die strijden om de zachte haren.
Dit is de serie die ik van de Koolmezen heb gemaakt.
De foto’s zijn op verschillende dagen gemaakt.

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Posted maart 30, 2014 by Ank Pot in Vogels

Tagged with , , ,

10 responses to “Nesteldrang, deel 1

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dat het een goede daad is, dat kun je wel zien. Mooie serie.

  2. S U P E R!!!!! Prachtig Ank, genieten!!!
    Fijne zondag verder. Gr Jan W

  3. Een prachtige reeks Ank ! Stuk voor stuk knappe foto’s

  4. Ze weten het wel te waarderen, zo te zien.
    Je buren zouden denken, dat er een nieuwe soort vogel rondvliegt.
    De zwaar besnorde Koolmees🙂
    Wat een leuke foto’s levert dit op.
    Maar ook de eerste foto “zonder” is een beauty!
    Fijne dag en groetjessss…Ria.

  5. Hmmm, had je die geniale tip niet twee maanden terug kunnen geven ;-(
    Hahaha, geintje natuurlijk.
    Wat een ontzettend goed idee en wat levert het prachtige foto’s op.
    Dit ga ik volgend jaar na-apen. Zeker weten.
    Wat een superserie zo.

    Groetjes,
    René

  6. Geweldige foto`s zijn het weer geworden….super reeks !
    En je zachte pluizige stoffering wordt erg gewaardeerd, zo te zien🙂

  7. Wat een leuke blog, en wat een goed idee om de haren van de konijnen voor de vogeltjes te bewaren. Je hebt prachtige foto’s kunnen maken van de nestelende koolmees.
    groetjes Ghita

  8. wat een prachtige foto’s Ank!
    en bedankt voor de tip… ik heb kattenharen in de aanbieding, eens kijken of die ook in de smaak vallen🙂
    groetjes Nathalie

  9. Dit is zo leuk om te zien emt die haren Ank🙂
    Jij konijnenharen en ik gebruik de wil van een schaap.
    Prachtige foto’s heb je ervang emaakt en de vogels zijn je dankbaar🙂

    Groetjes, Helma

  10. Een grappig gezicht hoe ze met de konijnenharen bezig zijn.
    Dat worden heerlijke zachte nestjes voor straks de jonge vogeltjes!
    Groetjes

Geef een reactie

