Dierenpark Emmen, Leeuwen   7 comments

Afgelopen woensdag heb ik met Ria een heerlijke dag in Dierenpark Emmen doorgebracht. Het was schitterend mooi weer en niet al te druk. Heel veel foto’s waren het resultaat, meer dan 1300 maar Ria heeft dat nog overtroffen. Er was veel te zien en te beleven en ik begin met de Leeuwen. Dit was voor mij nieuw voor wat betreft Emmen. Sinds een paar jaar is dit verblijf er en er zitten momenteel 7 Leeuwen in, 1 man, 2 vrouwen en 4 welpen van 1 jaar oud. Je kunt mooi dichtbij komen achter een glazen wand maar ook hoger gaan staan zonder glas er voor. Ik heb gekozen voor de glazen wand omdat je dan op gelijke hoogte bent. De dieren lagen eerst nogal loom in de zon maar later kwam er toch wat leven in de brouwerij. Het zijn prachtige gezonde dieren (Leeuwen kunnen er soms zo ‘mottig’ uitzien) en ik heb er flink wat foto’s van gemaakt. De laatste foto heb ik bewerkt (niet zo geweldig gelukt maar dat is ook niet echt mijn ding), de achtergrond was een hek en dat vond ik erg storend, het was zo’n mooi moment tussen dit stel.

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Posted april 4, 2014 by Ank Pot in Dieren, Dierentuin

Tagged with , , , ,

7 responses to “Dierenpark Emmen, Leeuwen

Subscribe to comments with RSS.

  1. Een mooie warme serie, Ank, met inderdaad een prachtig ‘happy end’.
    Je kunt goed het verschil zien met de Aziatische leeuwen in Blijdorp, het mannetje van de Afrikaanse soort toont ook imposanter.
    Heb een fijn weekend. Gr Jan W

  2. Wat een schitterende reeks is dit geworden….en `love is in the air` lijkt wel bij de laatste foto

    De buitenrand van de leeuw/ hek had je iets moeten verzachten (blur)
    Maar een topfoto met het love-gevoel wat erin uitkomt🙂
    Fijn weekend en ik scrol nog eens van beneden naar boven🙂

  3. Prachtig Ank en zo lief!
    Fijn weekend en lieve groetjes, Anna😀

  4. Nou…. dit mag gezien worden Ank!
    Wat een rpachtige serie van deze leeuwen.
    Mooi helder en schitterende kleuren.
    je straft mij er in ieder geval niet mee.
    Echt geweldig om te zien.
    Complimeten.

    Groejtes, Helma

  5. toen ik er een tijdje geleden was, heb ik heel lang bij de leeuwen staan kijken.
    één van mijn favorieten. machtig mooi! het mannetje liet zich toen maar even zien.
    je laatste foto vind ik een topper!!😀
    groetjes Nathalie

  6. Prachtige serie van een van mijn favoriete dieren de leeuwen! Ik was er in 2010 en toen waren ze er nog niet. Wel heb ik ze vorig jaar in de Beekse Bergen gefotografeerd, want daar hebben ze ook leeuwen en fraaie tijgers. Moet er weer naar toe want nu zijn er ook krokodillen en nijlpaarden gekomen.
    Groetjes

  7. Nadat ze in het begin wat lagen te dutten, hebben we ze toch ook nog in actie kunnen zien.
    Mooie serie!
    De laatste foto doet het toch goed zo…het accent ligt nu echt op het leeuwenpaar.
    De foto van de stoeiende leeuwen met het opstuivende zand is ook mooi.
    Het was een druk weekend, dus ik moet hier nu even inhalen🙂
    Ik ga door naar de Pelikanen…..

Geef een reactie

