Dierenpark Emmen, Beer en Nijlpaarden   11 comments

Aangekomen bij het berenverblijf bleek  het dier bovenin een boom te zitten.
Omstanders die er vaker kwamen vertelden dat ze dat nog nooit hadden meegemaakt, ik had het in ieder geval nog nooit gezien maar spectaculair was het wel want het was flink hoog.
Gelukkig hield de stam het en ook de takken bleven heel en het dier kwam weer heelhuids beneden.
Daarna gingen we bij de Nijlpaarden kijken.
Die werden gevoerd en dat zorgde voor heel wat opengesperde muilen en de nodige schermutselingen.

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Posted april 8, 2014 by Ank Pot in Dieren, Dierentuin

Tagged with , , ,

11 responses to “Dierenpark Emmen, Beer en Nijlpaarden

Subscribe to comments with RSS.

  1. Een prachtig blog, Ank. Zo’n beer in de boom is minstens zo bijzonder als een beer die broodjes smeert 🙂
    De nijlpaardfoto’s zijn super van kleur en scherpte. Hier moet je van genoten hebben, ik doe het van je foto’s.
    Gr Jan W

  2. Prachtige foto´s van de nijlpaarden. Je had het weer mee, en dat is duidelijk te zien op je foto´s.
    Dit is misschien een vrij jonge beer. De andere waarvan er een van overleden is waren bruin en deden nooit niks, ja ijsberen zo zielig.
    Eerder had ik een abonnement en ging er vaker heen, wacht nu tot de dierentuin klaar is. Duurt nog wel even, maar lijkt me heel mooi dan.
    Groetjes

  3. Gut die beer zit idd wel erg hoog. Leuk om te zien. Nijlpaarden zijn ook leuk om naar te kijken. Denk dat ik sowieso altijd liever naar de wat grotere dieren kijk in de dierntuin. Ja…én apen natuurlijk 🙂

  4. Ja amai! Als je zo’n actief nijlpaard voor je lens kan krijgen is je dag meteen goed! En je hebt de kansen prima omgezet in geweldige beelden. Echt puik werk! Doet me ook geweldig zin krijgen om nog eens een zoo te bezoeken. Aanstekelijke reportage dus!

  5. Wat geweldig zo`n beer in een hoge boom…en je nijlpaardfoto`s kunnen zo bij de tandarts hangen 🙂

  6. Op internet las ik, dat beren vruchten boven uit de bomen halen.
    Deze had kennelijk niet door, dat er enkel kale takken aan de boom zaten 🙂
    Het leverde ons mooie foto’s op….vooral foto 1 en 2.
    Bij de nijlpaarden gingen de muilen steeds verder open.
    Nog even en we hadden er zelf in gepast 😉
    De foto van het duo met opengesperde muil is fantastisch 🙂

  7. Leuke toevalstreffer. De boom ziet eruit als klimboom.

    Verstuurd vanaf mijn iPad

  8. Pracht actie foto’s van de beer maar die van de nijlpaarden… werkelijk schitterend!!
    Het lijkt wel of ze een hele show aan je opvoeren… 😀
    Lieve groetjes, Anna 😉

  9. geweldig hoe hoog die beer in die boom klimt,
    wat een prachtig dierenpark
    moet dit zijn, op geen van je foto’s is te zien dat dit in een dierenpark gemaakt is
    Geweldig mooie foto’s laat je weer zien

  10. Hai Ank,

    Dat heb ik nooit geweten, dat er nijlpaarden in die dierentuin zitten. Moet ik toch eens langs als ik weer in de buurt ben.
    Schitterende foto’s van deze dieren. Mooie actie en heerlijk qua scherpte.
    Ook de foto’s van de beer zijn prachtig, vooral de laatste twee. Heel fraai hoe je de vacht zo glanzend hebt weten te fotograferen.

    Groetjes,
    René

  11. Een prachtgien serie van zowel de beer als de nijpaarden Ank.
    Ik wist wel dat beren in bomen klommen maar zo hoog had ik ook nooit verwacht.
    Mooi heldere en scherpe foto’s.
    Je nijlpaarden zijn ook werkelijk fantastsich vastgelegd en zo mooi helder.
    Echt een dik compliment hiervoor want er zitten een aantal geweldige juwelen tussen!

    Groetjes, Helma

Geef een reactie

