Volop Kievitsbloemen   11 comments

Ik onderbreek de dierentuinserie even voor foto’s die ik de afgelopen tijd op verschillende dagen van de volop bloeiende Kievitsbloemen heb gemaakt.
Deze zeldzame plant komt gelukkig in Zwolle volop voor en wordt dan ook wel Zwolse Tulp genoemd.
Ik heb zelfs het geluk dat ik deze foto’s vlakbij huis heb kunnen maken.
Met de harde wind van de afgelopen dagen was het niet gemakkelijk goede foto’s te maken.
Dit is wat het is geworden:

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Posted april 14, 2014 by Ank Pot in Bloemen

Tagged with , , , ,

11 responses to “Volop Kievitsbloemen

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooi zeg!! Groeien ze op openbaar terrein?

  2. jaloersmakende serie Ank haha😉
    omdat ze zo dichtbij staan voor jou.
    echt prachtig! vooral foto’s 8 en 9 zijn mijn favoriet.
    groetjes Nathalie

  3. Prachtige serie en foto 9, 10 en 11 springen er voor mij uit !
    Leuk en bijzonder dat je deze zeldzame bloemen zo dichtbij huis vindt.

  4. Ik vind ze prachtig Ank, ik heb ze nog nooit live gezien…. De derde staat symbool voor de harde wind, kan zich nog net vasthouden.
    Op http://youtu.be/8RenfZrihtI is een verslag te zien van een Kievitsbloemenexcursie met Landschap Overijssel, Een bijzondere bloem!
    Gr Jan W

  5. Pracht serie, Ank!
    Ze zijn ook zo fotogeniek…
    Lieve groetjes, Anna

  6. Ondanks de wind heb je toch een mooie serie neergezet (jaloers, want hier zijn geen kievitsbloemen). Vooral de foto’s met het lage standpunt, de wazige achtergrond en de wat zachtere tinten spreken mij aan.
    groetjes Ghita

  7. prachtig, mijn bloempjes werden opgepeuzeld door de slakken ;-(

  8. We boffen toch maar om hier te wonen. Ieder jaar weer opnieuw genieten van ‘onze’ Zwolse tulpen.

  9. Ze zijn prachtig!
    En dat er bij jou in de buurt zoveel staan, zelfs de witte variant, is helemaal geweldig.
    Groetjessss, Ria

  10. Hai Ank,

    Ik ken mensen die dus 2 uur in de auto zitten om deze bloemen zo te kunnen fotograferen en jij stapt gewoon je voordeur uit.
    Het zijn schitterende bloemen, maar dan moeten wel de omstandigheden een beetje meehelpen.
    De foto’s 4 en 8 zijn in mijn ogen de allermooiste. Daar heb je mooi licht en direct een heerlijke scherpte.
    Erg mooi hoor.

    groetjes,
    René

  11. prachtige tere bloemetjes, heel mooie kleuren en schitterende foto serie

Geef een reactie

