Onder moeders vleugels   16 comments

Bij de Dobbevijver wemelt het van de ganzen met hun jongen dus ben ik daar bijna dagelijks te vinden om er van te genieten en foto’s te maken.
Deze Canadese Gans had haar jongen onder haar vleugels verstopt.
Af en toe piepte er een koppie boven uit, zo’n schattig gezicht.
Op een gegeven moment kwam er iemand met een hond langs en toen was het uit met de pret.
Er werd even wat gerekt en gestrekt maar toen was het hard hollen naar het water.

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Posted mei 3, 2014 by Ank Pot in Vogels

Tagged with , , ,

16 responses to “Onder moeders vleugels

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ha, nu heb jij dit ook gezien. Hier hoop je toch op als je een rondje doet. Heerlijk genieten hè? Het is een leuke serie.

  2. O wat lief, superschattig deze blog. de foto’s van de gansjes tussen de vleugels zijn verruit mijn favorieten, ik wist niet dat kleine gansjes dit ook doen, net als zwaantjes. Heel vertederend blogje.

  3. een schitterende foto serie van deze ganzen met jongen Ank, prachtig al dat jonge grut in de natuur

  4. Mooi deze natuur zo dicht bij huis. Wat zijn ze schattig die kleine gansjes.

  5. Prachtig Ank, zo’n serie waarvan er niet genoeg kunnen zijn.
    Gr Jan W

  6. Mooie serie. Bij mij in de omgeving helaas weinig jong spul. Hoop dat binnenkort de 2 zwanen nesten uitkomen.

  7. Geweldige serie weer
    Foto 4,5,6, en 7 zijn zo schattig

  8. Ach, wat lief, Ank. Wat leuk die kleintjes onder moeders vleugels. Ik heb ze nog helemaal niet zo dichtbij gezien dit jaar. Heb ook niet zoveel tijd om erop uit te trekken. Mooie serie. Groetjes, Joke

  9. Oooh…wat aandoenlijk, Ank.
    Ik ben het helemaal met Marjolein eens…4 t/m 7 springen er echt uit.
    Dat mis ik hier dus wel, maar wel kwam hier vanmorgen een schaapherder met z’n kudde voorbij.
    Zo heeft de natuur overal wel wat moois te bieden🙂
    Zonnige groetjes, Ria.

  10. Hai Ank,

    Een blog met een heel erg hoog schattigheidsgehalte.
    De close-upjes van de pulletjes tussen de veren van de moeder zijn wel super.
    Heb dit bij ganzen nog niet eerder gezien. Topserie.

    Groetjes,
    René

  11. Hai Ank,

    Een prachtig blog met een heel hoog schattigheidsgehalte. Vooral de foto’s waar de pulletjes tussen de veren van de moeder zitten zijn fantastisch.
    Dit heb ik nog niet eerder gezien bij ganzen. Erg mooie serie.

    Groetjes,
    René

  12. Weer een knappe reeks zoals we van Ank gewoon zijn😉 Mijn favorietje is nr 11, het kleine kuikentje. Maar ze zijn allemaal mooi, knap dat je ze zo dicht kon naderen om ze beeldvullend in beeld te brengen

  13. Ik vind ze mooi die ganzen. Mooier dan “gewone”. En wat een mooi gezicht die kleintjes tussen de vleugels hè?🙂 Schattig!

    ladyhotseflots
  14. aaah wat schattig die kleintjes. Ik heb niks met ganzen, maar ik vind dit wel erg schattig.

  15. Hai Ank,

    Ik weet 100% zeker dat ik hier eerder een reactie heb geplaatst en nu ik een aantal berichten van jou terugkijk, zie ik dat overal mijn commentaren ontbreken. Zijn ze misschien door een spamfilter tegen gehouden? Ik weet wel dat mijn opmerkingen regelmatig niet direct zichtbaar worden op jouw blogberichten. Heel raar.

    Dus probeer ik het nog een keertje met deze serie.
    Ik had nog nooit bij ganzen gezien dat de kleintjes zo tussen de veren zitten. Wel bij zwanen en uiteraard bij futen.
    De hele serie is erg mooi gemaakt, maar de foto’s met de pulletjes tussen de veren zijn prachtig.

    Groetjes,
    René

  16. Dit is nou werkelijk een schitterend genietblog Ank.
    De pulletjes onder moeders vleugels zijn werkelijk ontzettend schattig,
    maar ook de close-ups van de pulletjes. Echt geweldig.
    Ik heb hier dan ook heerlijk van zitten geneiten.
    mijn complimenten.

    Groetjes, Helma

Geef een reactie

