In het Fluitekruid   14 comments

Deze ganzen zaten allemaal op een grasveldje te slapen toen ze ineens besloten allemaal richting het water te lopen.
De weg daar naar toe was dwars door het weelderige Fluitekruid.
Helaas scheen de zon op dat moment niet want dan zou het er nog wat mooier uitzien.
Er zat één exemplaar bij dat er vreemd, ziek misschien?, uitzag.
Vorig jaar hadden zij heel veel kuikens maar dit jaar zag ik er niet één!

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Posted mei 5, 2014 by Ank Pot in Vogels

Tagged with , ,

14 responses to “In het Fluitekruid

Subscribe to comments with RSS.

  1. Bekende ganzen haha…… De nesten worden leeg gehaald, er hebben al ganzen gebroed. Maar nu er blad aan de struiken zit zal er vast wel weer een nest aan de aandacht ontsnappen. Dat is ieder jaar het geval. Ik zag ik de Dobbevijver vanmiddag twee koppels met eendenkuikens.

  2. Ik weet niet of de reeks er mooier zou uitgezien hebben met zon. Dan had je misschien last van te groot contrast met zones waar geen detail meer te zien is. De reeks is nu heel mooi met zachte kleuren en doortekende pluimen

  3. Ondanks geen zon zien de foto’s er mooi uit!
    Prachtig zo in het fluitenkruid.
    Maar die ene gans ziet er wel een beetje zielig uit.
    Groetjes

  4. Mooie serie Ank, de ‘vreemde’ gans zal best wel wat onder de leden hebben, dit ziet er niet gezond uit!
    Gr Jan W

  5. Leuke ganzenserie, de vierde foto springt eruit voor mij.
    Gezellig zo die gansjes tussen het fluitekruid.

  6. Mooi deze witte ganzen tussen het fluitenkruid.

  7. Wat leuk precies wandelend door het fluitekruid
    Een echte topperserie, waar je blij van wordt.

  8. Inderdaad, Marjolein heeft gelijk, een toppertje. Je kunt ze niet mooier fotograferen als wat je nu gedaan hebt. Ze kunnen zo de kinderboeken in voor sprookjes van moeder de gans.

  9. Ohhhh wat leuk, Ank!
    Dit is GENIETEN…😉
    Lieve groetjes, Anna

  10. Hai Ank,

    Ik denk dat je juist geluk had dat de zon niet scheen. Misschien had het wat lichter gemogen (zon met lichte bewolking), maar in de nabewerking kan je nog wel een slag maken. Gewoon de foto’s wat helderder maken. Doordat het directe zonlicht ontbrak heb je nu veel meer details in de witte delen en niet van die uitgebeten plekken. Want ik vind dit wel een hele mooie serie hoor. Normaal heb ik het niet op dit soort parkganzen, maar in deze omgeving zijn ze schitterend. Ik had deze foto’s wat graag gemaakt.

    Groetjes,
    René

  11. prachtige foto’s met het fluitenkruid als decor…

    die ene gans lijkt me als een vreemde eend in de bijt..

    groeten

  12. Ook dit is een hele mooie en vrolijke serie Ank.
    Heerlijk om de ganzen tussen het fluitekruid te zien.
    Prachtgige opnames heb je heirvan gemaakt en de laatste is
    wel een hele bijzondere!

    Groetjes, Helma

  13. Kan een glimlach niet onderdrukken als ik deze serie zie prachtig gedaan Ank

  14. mooie foto’s van deze ganzen familie Ank, di ene viel me al op bij foto 3, maar op de laatste foto is goed te zien dat hier wat mee mis is
    lijkt me niet een gezond exemplaar

Geef een reactie

