Efteling, deel 1   11 comments

Gisteren ben ik met mijn zoon een dag naar de Efteling geweest. Dat had ik nog tegoed voor mijn verjaardag. Het was voor mij al zeker meer dan 10 jaar geleden dat ik er was en een grote wens om er nog eens heen te gaan en wel om foto’s te maken. De omstandigheden waren verre van ideaal want we hadden vrijwel de hele dag regen maar daardoor (?) was het totaal niet druk. Slechts een paar duizend mensen liepen er rond waarvan het merendeel voor de attracties, zoals de achtbanen, kwam en daar kwamen wij niet voor. Geen wachttijden dus. Foto’s 1 t/m 6 zijn allemaal van de entree gemaakt, die werkelijk prachtig is. Het andere gebouw, met de geveltjes, is het theater dat er direct achter staat. Prachtige lantaarns staan er op het park en op de paaltjes van de hekken allemaal enorme harlekijnbellen! Natuurlijk mag ook Hollebolle Gijs niet ontbreken. (wordt vervolgd)

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Posted mei 13, 2014 by Ank Pot in Architectuur, Diversen

Tagged with , , , ,

11 responses to “Efteling, deel 1

Subscribe to comments with RSS.

  1. Het weer zat dan wel niet mee, Ank, je foto’s zijn helder en fris!! Het belletje en de lantaarnlamp vind ik super!
    Prachtige details, ik herken er niets van, nou ja, die Gijs dan wel, maar ’t was dan ook zo’n 35jaar terug dat ík er was.
    Gr Jan W

  2. Leuk om met je mee te kijken. Lang geleden dat ik er was. Het is voor ons een flink eind. OT drie zwanenkuikens zaten net lekker fit in de zon naast pa op het nest.

  3. Jammer dat het weer zo slecht was, maar leuk om weer eens in de Efteling te zijn! Matthijs en jasper zijn er wel eens geweest, maar Fréderique ook nog nooit. Ik wil er ook best wel weer eens naar toe…vind het prachtig! Je foto’s zijn mooi en ben benieuwd naar de rest!

    ladyhotseflots
  4. Leuk om met je mee te kijken🙂
    En wat harmoniëren het dak en de straatlantaarns mooi.
    Mooie details
    Het weer zit duidelijk niet mee, maar de druppels wel🙂
    Zit klaar voor de volgende serie

    @ En wat een leuk cadeau !

  5. Ank ondanks het weer ben je thuisgekomen met een prachtige serie en bij enkele denk ik ze geeft ook nog een beetje zon gezien zo mooi van kleur helderheid en scherpte top!

    Gr. Frans

  6. Je denkt bij een mooi foto-onderwerp niet direct aan de Efteling, maar zo te zien kun je daar toch prachtig fotograferen.
    Ik ben heel lang geleden daar ooit voor de tenniscompetitie geweest (lag toen een tennisbaan op het park), maar nooit in het park zelf.
    Met kinderen kom je daar eerder, want dan is dat hier een “verplicht” nummer!
    Benieuwd wat je nog meer laat zien…..b.v. ritje in de Python…..?
    Groetjes

  7. Wat leuk om daar met je zoon naartoe te gaan, Ank!
    Heeft hij ook veel foto’s gemaakt?
    In zo’n park kun je je mooi uitleven op alle details en dat is echt iets voor jou.
    Je zult genoten hebben!
    Jammer van het weer, maar de foto’s zijn prachtig.
    Groetjesssss…Ria.

  8. Jammer van de regen, maar inderdaad zijn de foto’s er niet minder mooi om.
    Je kan je er zeker heel goed uitleven om te fotograferen, leuk hoor. Ben er nu ook zeker 10 jaar niet geweest. Wacht tot kleindochter oud genoeg is😉
    Heb er nu al zin in om met haar door het sprookjesbos te lopen.

  9. Hai Ank,

    Wat kan jij dat soort dingen toch mooi fotograferen. Leuke details en ook mooie overzichtfoto’s.
    Juist door het bewolkte weer komen de kleuren zo mooi tot hun recht en heb je niet van die harde schaduwen.
    Hier kan ik toch wel met veel plezier naar kijken hoor.
    Scherp oog heb je voor de mooie plaatjes.

    Groetjes,
    René

  10. Dat is jaaaaaaaren geleden dat ik daar geweest ben Ank, leuk om te zien hoe het er daar nu uit ziet,
    jammer van de regen, maar de foto’s zijn toch mooi geworden

  11. Hoi Ank,

    echt ontzettend leuk dit! Prachtige kleuren en details en ik ga graag verer met je mee de Efteling in.
    Is voor mij ook echt al jaren en ajren geleden dat ik hier geweest ben maar deze foto;s zijn zo mooi dat het
    net is of ik er ook daadwerkelijk loop🙂

    Groetjes, Helma

Geef een reactie

