Efteling, deel 3, Vogel Rok, Spookslot, Droomvlucht   7 comments

Een enorme Adelaar vormt de ingang van een achtbaan in het donker, we zijn er niet in geweest dus alleen maar wat foto’s van de buitenkant die ik overigens prachtig gemaakt vind.
Ook hiervan beweegt de kop en bewegen de ogen.

***

*

*

*

In het spookslot gebeuren de meest vreemde dingen maar ook heel veel tegelijk.
Je staat achter een grote glazen ruit van misschien wel 15 meter en daarachter speelt alles zich af.
Ook hier weet je natuurlijk niet van tevoren waar iets gebeurt en het is weer heel erg donker.
Ook weer heel fantasievol en prachtig gemaakt.
De viool met hand is een projectie die als geest transparant te zien is.

*

*

*

*

*

*

*

Eén van de mooiste attracties vind ik de Droomvlucht.
Je gaat in een soort van kabelbaantje door een sprookjeswereld omhoog en daarna weer in grote snelheid omlaag.
Je cirkelt als het ware rond en maakt zeer onverwachte bochten waardoor fotograferen haast ondoenlijk is.
Dit waren de enige foto’s die nog een beetje toonbaar waren.

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

De laatste twee foto’s van deze serie zijn gemaakt in het restaurantgedeelte van Pandadroom.
Alles was in ‘onder zee’ thema, bijzonder leuk gedaan.
Je keek tegen de onderkant van watervogels en vissen aan.

*

*

Wordt vervolgd

Posted mei 15, 2014 by Ank Pot in Diversen

Tagged with , , , ,

7 responses to “Efteling, deel 3, Vogel Rok, Spookslot, Droomvlucht

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik vind het weer heel mooie foto’s hoor! Echt lang geleden dat ik er was, want de attracties die je nu fotografeerd waren er toen nog helemaal niet geloof ik!

  2. Gezien de geschetste omstandigheden heb je een geslaagde serie neergezet, Ank.
    Gr Jan W

  3. Die adelaar vind ik geweldig!
    Het spookslot….zouden kleine kinderen daar geen nachtmerrie van krijgen…lijkt me nogal eng voor kinderen.
    Overigens knap gefotografeerd met zo weinig licht.
    Het restaurantgedeelte ziet er mooi uit.
    Ik zie een mozaïekvoorstelling op de wand…die zag je in Spanje ook bij de visafdeling in de supermarkt🙂

  4. Geweldig
    Knap van je is deze mooie serie gemaakt in regen en wind, in donker en dan weer licht van de inkvis
    Leuk om met je mee te reizen. maar de adelaar steelt de show

  5. een heel mooie vervolg van je Efteling serie Ank, knap gemaakt in die donkere ruimtes deze foto’s

  6. Je weet niet half hoe ik hier zit te genieten van al deze prachtige foto’s Ank.
    Werkelijk prachtig gefotografeerd en zo levensecht, helder en geweldige kleuren.

    Heel fijn weekend, Helma

  7. Ik zie wel dat ik eigenlijk toch ook nog eens een rondje Efteling moet doen! Erg als je nooit, buiten sporten op het tennispark, er nooit geweest bent. Wel veel langs gefietst en dan hoor je ze allemaal gillen in de achtbaan e.d.
    Mooie foto’s weer Ank!
    Groetjes

Geef een reactie

