Eerste Aalandenloop, Zwolle   9 comments

Gisteren werd de eerste Aalandenloop in mijn woonwijk de Aa-landen, gehouden. Normaal heeft een paar jaar nodig om een loop goed ‘in de markt te zetten’ maar deze loop was al ver voor de  tijd vol. Er deden, inclusief de kinderen, ruim 700 mensen mee. De volwassenen (600) konden 5 of 10 km lopen. Voor de kinderen was de start in het winkelcentrum. Voor muzikale omlijsting was ook gezorgd en het weer was prachtig maar misschien wel wat aan de warme kant voor de lopers. Hier een kleine selectie uit de vele foto’s die ik heb gemaakt. Ik heb me beperkt tot de lopers maar heb ook veel foto’s van de muziek gemaakt. Alle foto’s komen de komende tijd in een foto-album te staan op http://aalanden.blogspot.nl/

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Posted mei 17, 2014 by Ank Pot in Aa-landen, Mensen, Sport

Tagged with , ,

9 responses to “Eerste Aalandenloop, Zwolle

Subscribe to comments with RSS.

  1. 700 deelnemers voor de eerste keer, dat is veel! Voor herhaling vatbaar :-).

  2. Stond je op een centraal punt, Ank, of moest je ook rennen om foto’s te maken?
    Je hebt je weer kunnen uitleven op mensen, dat doe je heel knap.
    De kinderserie doet wat serieuze gezichten betreft niet onder voor de volwassenenserie..
    De laatste foto heeft een mooi geel ©zonnetje….. 😉 Nog en fijne zondag.
    Gr Jan W

    @Ank zegt: Ik moest inderdaad van de ene naar de andere plek rennen, ik heb al met al veel gelopen. Het voordeel was wel dat ik dwars door een gebouw kon doorsteken, dat konden de lopers niet *lol*

  3. Echt heel mooi gedaan Ank. Je openignsfoto’s met de bekers is sowieso al top en dan de foto’s erna. De kinderen op rij en rennend met soms verbeten gezichtjes, de volwassnene iden dito. Dan ook zo leuk al die schoenen 🙂
    Werkelijk ontzettend mooi gedaan.

    Groetjes, Helma

  4. Wat een leuke reeks weer.
    De spanning is bij groot en klein te zien, net als de lol in sporten.

  5. Heerlijke serie weer, Ank!
    Vooral van die kinderen en al die soorten schoenen… prachtig! 🙂
    Fijne dag en lieve groetjes, Anna

  6. Hai Ank,

    Hoe krijg je het voor elkaar om zo’n foto als nummer 4 te maken?
    Eén meisje in een rood shirtje, die dan ook nog even haar vingertje in d’r mond steekt.
    Fantastisch! Je voelt gewoon zoiets aankomen als evenementenfotografe of regiseer je het gewoon 😉 ?
    De rest van de serie heeft nog een aantal van dat soort fraaie portretjes. Erg mooi gedaan.
    Ik vind wel dat je voor volgend jaar je een doel moet stellen om bv met langere sluitertijden te fotograferen.
    Dan krijg je iets meer actie in je actiefoto’s, ipv dat je zoals nu alles min of meer bevriest. Erg lastig, maar wel erg mooi.
    Een uitdaging!
    Ik probeer dat regelmatig met vogels, maar het wil niet echt lukken 😉

    Groetjes,
    René

  7. De foto’s van de bekers zijn geweldig!
    Ik zie op foto 14 (pff…) dat er een vrouw is, die het presteert om tijdens zo’n wedstrijd nog te “mobielen”….hoe is het mogelijk!!!!!!
    De collage van de schoenen is ook prachtig.
    Dit soort foto’s zie je niet bij de standaard verslaggeving van hardloopwedstrijden. Daarom is het zo leuk!!!
    OT: Ik heb nota bene een afspraak kunnen maken voor maandag 2 juni!!!! Consult, EMG en uitslag tegelijk. Het kon niet mooier….. 🙂
    Fijne avond.

  8. De dame op foto 14 is waarschijnlijk muziek, dan wel runkeeper of een andere app aan het klaarzetten voor de race… Niet gelijk het negatieve zoeken achter zo’n mooi sportief evenement. ze staat er wel. en loop wel mee….
    En ik hoor alleen maar positieve berichten over de fotograaf, toch ook een punt van aandacht. naast de sfeerbeelden had van mij ook enig onderzoek mogen worden gedaan, naar de lijst van inschrijvingen in combinatie met pr’s.. ik zie nu geen enkele foto van de 12 jarige Bas die bij de volwassenen binnen de top 10 loopt in een tijd van 18.50 ( tot zover is in NL door een 12 jarige nog nooit deze tijd gelopen op de weg.)
    Verder inderdaad prachtige foto’s

  9. Beste Timo, ik ben fotograaf geen sportverslaggever, ik maak gewoon leuke/mooie foto’s voor mijn plezier. In de uitslagen ben ik niet of nauwelijks geïnteresseerd.

Geef een reactie

