Efteling deel 4, Pagode, Raveleijn, Python, Joris e/d Draak en de Vliegende Hollander   8 comments

Voor de broodnodige variatie en omdat ik ze graag wil laten zien gaan we weer even over op foto’s van de Efteling.
Om te beginnen de Pagode, een prachtig ding dat hoog boven de bomen uitreikt en waarin je een mooi uitzicht hebt over het park.
Terwijl je omhoog gaat draait hij ook nog heel langzaam om zijn as.

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Vervolgens komen we bij het openluchttheater Raveleijn waar de parkshow wordt opgevoerd.
Daar zijn we niet bij geweest en je kon ook verder niet naar binnen.
Maar wat we er van zagen was wel heel mooi gemaakt.

*

*

*

*

*

Dan een paar  foto’s van dingen die ik her en der tegenkwam.

*

*

*

*

En dan gaan we kijken bij de Python, nee niet er in hoor, ik moet er niet aan denken!!
Het is een leuke uitdaging om er foto’s te maken, zeker als het regent en je je camera moet beschermen met een plu.
Het was een gegil van jewelste maar kennelijk vonden de meeste mensen het wel een leuke ervaring.

*

*

*

*

*

*

*

Dan heb je ook nog een gigantische houten achtbaan die Joris en de Draak heet.
Je raast van grote hoogte naar beneden en komt op een gegeven moment een vuurspuwende draak tegen.
Vandaar de naam.

*

*

*

*

*

En als laatste van deze achtbanenreeks de Vliegende Hollander.
De entree bestaat uit een ogenschijnlijk soort van dorp waar je doorheen loopt en je komt in bootjes naar beneden.
Uiteindelijk eindigt de rit in het water met een enorme splash.

*

*

*

*

*

*

*

*

*

8 responses to “Efteling deel 4, Pagode, Raveleijn, Python, Joris e/d Draak en de Vliegende Hollander

Subscribe to comments with RSS.

  1. Je hebt uit dit bezoek alles gehaald wat er in zat. Hele mooie serie. Wat jammer dat het zo ver weg is (vanaf Zwolle).

  2. Ik kom nog wel terug Ank, Er ontbreken 6 foto’s.
    Gr Jan W

  3. Wat is dat allemaal toch mooi gemaakt in de Efteling hè? Mooie foto’s!
    De Pagode ben ik nooit in geweest. maar voor het uitzicht is het vast leuk.
    De Python ben ik wel een paar keer in geweest, maar om nou te zeggen geweldig😉
    Toch jammer dat het zo’n regenachtig dagje was en je ook de plu nog moest vasthouden tijdens het fotograferen .

    ladyhotseflots
  4. Ben niet zo’n pretpark fan, maar als ik deze foto’s zie krijg ik gelijk zin om er heen te gaan Ank
    prachtige detail en overzicht foto’s, heb genoten van deze prachtige serie Efeteling foto’s

  5. De splashfoto’s en die vanuit de Pagode vind ik super. Net als mijn maag heb ik niet zoveel met achtbanen en dit soort Pythons.
    Van de details vind ik die met de aapjes het leukst. Gr Jan W

  6. Wat is dit een schitterende reportage geworden met Oh….zulke mooie en bijzondere foto`s
    Van actie in het water tot en met een vuurspuwende draak en een `luchtkasteel🙂
    Prachtige en spannende 36 delige serie ;-0

  7. Mooie serie weer en ja dat gegil dat hoor ik vaak als ik er langs fiets. Schijnt toch wel heftig te zijn om daar in te stappen!
    Leuk om op jouw foto’s vanuit de Pagode de skyline van Tilburg te zien met herkenbare gebouwen. Is ook niet zo ver van de stad.
    Je hebt er ondanks het niet geweldige weer een fraaie serie van gemaakt!!
    Groetjes

  8. Ik moet zeggen dat ik echt met volle teugen heb genoten
    van deze serie van de Efteling. Het is al zo lang terug dat ik daar
    geweest ben en deze serie smaakt naar meer. Prachtige foto’s heb je ervan
    gemaakt en zo kon ik toch even mee door de Efteling heen🙂

    Groetjes, Helma
    Heel fijn weekend

Geef een reactie

