Efteling, deel 5, Sprookjesbos   5 comments

Tot slot een deel van de foto’s die ik in het Sprookjesbos heb gemaakt.
Ik wilde vooral de voor mij nieuwe sprookjes zien maar daar blijk ik er toch nog wel wat van te hebben gemist, dus ik moet er echt nog eens naar toe.
Ik heb collages gemaakt om zo meer foto’s te kunnen laten zien.

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Vroeger vond ik het sprookje ‘De Indische Waterlelies’ wat is geschreven door koningin Fabiola, fantastisch om te zien.
Maar nu ik het terugzag vond ik het wel een beetje oudbollig en vrij simpel in verhouding met de nieuwere sprookjes.
Het was wel opnieuw ingesproken door Paul de Leeuw.

*

*

Eén van die nieuwere sprookjes was ‘Het meisje met de zwavelstokjes’.
Een echte uitdaging om te fotograferen.
Het was heel donker en de geest van zowel het meisje als de grootmoeder werden geprojecteerd.
Dit zijn de enige foto’s daarvan die wel aardig gelukt zijn.

*

*

Speciale aandacht voor het volgende sprookje ‘De nieuwe kleren van de Keizer’.
Geweldige poppen in een stijl die me zeer aanspreekt.
Het verhaal was door Paul van Vliet ingesproken en in de uitbeelding was humor verwerkt.
Dat is te zien aan de karikaturale koppen maar ook aan het feit dat wanneer de keizer in zijn blootje voorbij komt de fontein ineens hoger gaat sproeien zodat het zicht op zijn ‘edele delen’ wordt benomen *lol*
Heel veel mooie details ook o.a. in het gebouw maar ook het feit dat een deel van het verhaal in schimmenspel op de ramen werd vertoond.
Kortom, erg mooi gemaakt!

*

*

*

*

*

*

*

*

5 responses to “Efteling, deel 5, Sprookjesbos

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik heb door jouw Eftelingserie wel een goed beeld gekregen – ben er nooit geweest. Je hebt je -fotografisch – heerlijk uit kunnen leven.

  2. Geweldig, zit hier gewoon te gniffelen…..
    En je foto`s zijn prachtig, net alsof je er echt bij bent….

  3. En nu heb je nog niet alles kunnen (laten) zien, Er is veel verandert sinds ik daar ben geweest.
    Maar ik ben nu aardig bij en jij een volgende keer ook want je klinkt zo enthousiast, die keer komt!
    Het is een mooi verslag geworden, de Efteling had een goede promotor aan je. Gr Jan W

  4. Van mij mag je nog wel meer van dit soort blogs plaatsen hoor Ank
    want ze zijn schitterend om te zien. Echt geweldig wat je allemaal laat zien en
    ook de kleuren en helderheid van je foto’s zijn echt ontzetetnd mooi.

    Hele fijne avond nog.
    Groetjes, Helma

  5. een prachtige foto serie weer met mooie collages en uitleg, zo jammer van het trieste weer, maar daar laat jij je niet door afschrikken
    en je blijft gewoon fotograferen met schitterende resultaten als beloning

Geef een reactie

