AWD, Sint Jacobsvlinder   11 comments

Nog nooit eerder had ik hem in het vizier en nu zag ik hem vrijwel direct bij het betreden van het gebied.
De ‘jacht’ was geopend, die wilde ik op de foto hebben!
Heel erg goed is me dat niet gelukt want het is lastig.
Als hij gaat zitten hangt hij meestal ondersteboven en vaak dicht bij de grond.
Hier zijn de foto’s die ik heb gemaakt, lang niet allemaal scherp maar ik ben er wel blij mee.
Hopelijk een volgende keer betere mogelijkheden.

***

*

*

*

*

*

*

*

*

11 responses to “AWD, Sint Jacobsvlinder

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wat mooi!!

  2. Een mooie soort. Zijn het dan de rupsen die ik op jouw weblog ooit voorbij zag komen? Dat kan wel jaren geleden zijn.

    @Ja dat klopt, toen had ik de geel/zwart gestreepte rupsen maar ook een vlinder, maar dat bleek de St.Jansvlinder te zijn.

  3. Dan heb je ze nu allebei, Ank: Jan en Jacob!!
    Ik vind ze super hoor, het zijn wel de beste die je van deze vlinder hebt, toch??
    Gr Jan W

  4. Sommige zijn misschien niet helemaal scherp maar andere juist weer wel! Je hebt hem er mooi op gekregen.

  5. erg leuk dat je deze prachtige vlinder meteen zag Ank!
    het is net als de sint-jansvlinder een hele mooie soort vind ik.
    dat rood met zwart is wel lastig om te fotograferen, maar je hebt m!
    groetjes Nathalie

  6. Mooie vlinder is het he, en je hebt hem er toch best goed op gekregen, de voorlaatste foto vind ik het beste, mooie achtergrond. Ja, in de AWD vliegen veel van deze vlindertjes, en over een paar weken komt die andere dagactieve nachtvlinder, de St. Jansvlinder, daar kijk ik alweer naar uit, die zitten trouwens vaak bovenop de bloemen, en kun je zelfs van heel dichtbij fotograferen omdat ze niet snel wegvliegen.
    groetjes Ghita

  7. Geeft toch een heerlijk gevoel dat je `hem` eindelijk gevangen hebt, toch ?

  8. Een lastige tante om vast te leggen… maar het is jou in veel gevallen goed gelukt, Ank!
    Lieve groetjes, Anna :-))

  9. Je bent dus al verder dan ik Ank, heb ze nog nooit in het echt gezien, ken ze van wel van foto’s
    Ik vind dat je er toch een heel fraaie serie van hebt kunne maken, en er moet wat te wensen overblijven
    fot 4 en 5 geven een goed beeld van hoe mooi deze vlinder is

  10. Deze St. Jacobsvlinder is ook echt niet gemakkelijk te fotograferen Ank.
    Hij is continu aan het fladderen en als hij even op een stengel gaat zitten dan gaat hij nog als een paaldanser van boven naar beneden.
    Deze platen heb je in ieder geval🙂

    Groetjes, Helma

  11. Mooie foto’s van een prachtige vlinder welke ik jaren geleden voor het laatst heb gezien samen met de St. Jansvlider in Meijendel..
    Deze serie doet mij verlangen naar een ritje daar naar toe.

    Gr. Frans

Geef een reactie

