Bathmen spant de Kroon, deel 1   9 comments

Afgelopen zondag was ik bij Ria in Bathmen om een heuse veldslag bij te wonen. Ter ere van de 200e verjaardag van de Oranjevereniging aldaar  (de eerste van Nederland) waren er 4 dagen lang allerlei festiviteiten, ‘Bathmen spant de Kroon’! Ik ben er alleen op zondag bij geweest toen er o.a. een veldslag tussen Russische Kozakken, Pruisen en Landstormers tegen de Fransen o.l.v.  Napoleon werd nagespeeld. Re-enacters worden deze mensen genoemd die e.e.a. zo waarheidsgetrouw mogelijk naspelen. Er waren voor dit doel o.a. Russen en Fransen naar Bathmen gekomen. Samen met duizenden andere toeschouwers en onder het toeziend oog van Commissaris van de Koning Ank Bijleveld in gezelschap van Erben Wennemars, heb ik alles proberen vast te leggen. Vele honderden foto’s heb ik gemaakt maar het valt niet mee daar een selectie van te maken voor het blog. Hier een eerste serie.
Wordt vervolgd!

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

9 responses to “Bathmen spant de Kroon, deel 1

Subscribe to comments with RSS.

  1. Het levert weer beeldschone beelden op!

  2. Wat een mooie beelden en de snelheid van paard en man heb je wel heel mooi vastgelegd.
    Leuk om zo mee te mogen kijken.

  3. Leuk ank, en zo te zien zat het weer ook erg mee!

  4. Mooi!

  5. Geweldige foto’s Ank, prachtige kostuums en die paarden helemaal geweldig, een super gave serie weer.

  6. Ank een prachtige impressie van dit gebeuren en de galoperende ruiter dat is de kers op de taart.

    Gr. Frans

  7. Ha, die Ank. Ik geloof dat ik een maandje terug bij een reactie (was het niet een hondenblog?) schreef dat je bij een volgende keer de uitdaging moest zoeken in het meeslepen van de camera om zo meer beweging in je foto te krijgen en wat zie ik hier…….
    Het perfecte voorbeeld! Wat een prachtige foto van het paard in beweging. Zo moeilijk om dit op die manier te doen.
    Was het een beetje een mazzeltje? Of was je er bewust mee bezig. Ik kan me niet voorstellen dat je er niet bewust mee bezig was.
    Een staande ovatie!!!!!

    Groetjes,
    René

  8. Het was een hardloopblog René, laat de lopers maar niet horen dat je ze voor honden uitmaakt *lol*
    En inderdaad was ik er hier bewust mee bezig maar dit was de enige die een beetje goed gelukt was.
    Dank voor je ovatie!

  9. Mooie serie van dit spektakel. Lijkt me niet zo gemakkelijk om vast te leggen. Je komt ogen tekort.
    Leuk al die zwierig zwaaiende staarten van de paarden.
    Gelukkig was het droog weer, want ik meen dat het in het begin van het festijn wel heeft geregend.
    Groetjes

Geef een reactie

