Zwanenliefde   10 comments

Bij mijn laatste bezoek aan de Amsterdamse Waterleiding Duinen kwamen we een koppel Knobbelzwanen tegen.
En omdat ik het al vaker had meegemaakt kon ik aan hun gedrag merken dat er een paring op komst was.
Zwanen doen aan een prachtig voorspel van synchroon bewegen en maken daarbij allemaal kleine geluidjes.
Jammer genoeg stonden we op een hoger gelegen pad en geen mogelijkheid om dichterbij te komen en het licht was heel hard, maar ik wil het toch laten zien omdat het zo mooi is.
Het oprijzen uit het water aan het eind van de paring heb ik wel eens spectaculairder zien doen.

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

10 responses to “Zwanenliefde

Subscribe to comments with RSS.

  1. Een mooi moment, ik zag het niet eerder.

  2. Mooi om te zien.

  3. Prachtig vastgelegd al die synchrone bewegingen en dit hoogtepunt !

  4. Super fotos, prachtig om te zien hoe zwanen met elkaar om gaan, zo trouw aan elkaar, geweldig!

  5. Prachtig!! Het vrouwtje lijkt me nog wel erg jong, ze is écht een stuk kleiner…..
    Je hebt -ondanks het harde licht- toch nog voldoende detail in het wit overgehouden, Ank.
    Prachtig gedaan. Gr Jan W

  6. Och…..bij ons is het ook weleens minder spetaculair…. 🙂🙂

  7. Spectaculair natuurlijk…

  8. Ik heb dit echt nog nooit gezien, dus ik vind dit werkelijk fantastisch.
    Ook prachtig in beeld gebracht Ank.
    Ik heb deze foto’s echt met grote belangstelling bekeken.

    Groetjes, Helma

  9. Geweldig serie van deze zwanen Ank, schitterend dat synchroon spel in de eerste foto’s.

  10. Hai Ank,

    Bedankt voor de leerzame informatie. Ik wist namelijk niet dat je op die manier kon verwachten dat er gepaard gaat worden.
    Ondanks het slechte licht en de verre afstand toch nog verbazend goede foto’s hoor.
    Uitstekend belicht mag ik wel zeggen. Veel details in de witte delen en door de wijze van belichten is de rest van de foto mooi wat donkerder geworden, waardoor de zwanen nog mooier afsteken.
    Top gedaan!

    Groetjes,
    René

Geef een reactie

