Groningen, station   13 comments

Begin deze maand ben ik met Ria een dagje naar Groningen geweest, de stad waar mijn zoon woont en werkt.
We hebben er hele mooie dingen gezien maar moeten zeker nog eens een keer terug want er is nog veel meer.
Het begint al bij het prachtige stationsgebouw met zijn glas-in-lood-ramen en prachtige plafonds.
Ook het plein ervoor is bijzonder met het witte beeld van ‘Het peerd van ome Loeks’ en de grote opening in de straat waar een boom doorheen groeit.

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

13 responses to “Groningen, station

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dat is een bijzonder mooi stationsgebouw. En die boom…..geweldig.

  2. Pas nog geweest op het station in Groningen toen we naar Schiermonnikoog waren. En natuurlijk weet ik wel hoe het station eruit ziet, maar door je foto’s zie ik pas goed hoe mooi het eigenlijk is. Wat grappig die boom, nooit gezien!

  3. Een geweldig mooi gebouw, en gelukkig is het gerestaureerd. Ik geniet weer van de details die je laat zien. Het symbool voor de spoorwegen – wiel met vleugels – is ook te vinden op station Amsterdam. Dat ontdekte ik pas geleden toen een blogger dit symbool op station Groningen op zijn weblog liet zien.

  4. Oh….wat mooi is dit gebouw….was me nog nooit opgevallen, maar toen ik er ooit was, fotografeerde ik nog niet !

  5. Prachtig mooi gebouw!

  6. Hier heb ik toch meer mee dan met die moderne stations….
    Prachtige serie Ank. Gr Jan W

  7. Ik zie helemaal neits Ank!!!

    Op al je foto’s staat:
    “Look who’s is polular,
    is this your photo?
    Upgrade to Plus for
    additional bandwidth
    Photobucket.

    Ik zie dus alleen al deze teksten 24 keer en geen foto’s😦

    Groetjes, Helma

  8. Ja…een schitterend station heeft Groningen en we moeten er zeker nog eens naartoe.
    Al was het maar voor de boom, waarvan ik me helemaal niet gerealiseerd heb, hoe bijzonder hij is.
    Toen ik dat in je aanhef las, dacht ik: “Huh???? Heb ik hier staan slapen???”

  9. Ik wou nog doorgaan naar je vorige berichten, maar loop daar tegen hetzelfde probleem aan als Helma hiervoor beschreef.
    Het duurt dus weer even, voordat Photobucket de foto’s weer laat zien.
    Had je die in dit bericht over Groningen intussen aangepast??? Die zijn voor mij wél te zien.
    Groetjessss…Ria.

  10. Ja Ria, deze foto’s heb ik even naar een ander Photobucket account verplaatst maar met de andere logs is me dat teveel werk. Over een paar dagen zijn ze weer te zien!

  11. Hoi Ank,
    inmiddels zie ik je foto’s dus wel wn wat een prachtige platen zitten daartussen.
    Je hebt niet alleen oog voor details maar je laat ze ook nog op een prachtige manier zien.
    Echt super dat dit soort gebouwen nog bestaan en neit alleen die morderen blokken.
    ik ehb hier echt van genoten Ank. Werkelijk fantastische platen.

    Groejtes, Helma

  12. Wat een mooi oud station. Doet me erg denken aan het station van Haarlem.
    Je hebt de details goed weten te vinden.
    groetjes Ghita

  13. Wat een prachtige serie, Ank en zulke mooi detail laat je ons zien… genieten is dit!
    Dank je…
    Lieve groetjes, Anna😀

Geef een reactie

