Groningen, Martinikerk, deel 1   10 comments

We hadden geluk dat we de Martinikerk konden bezichtigen, zeiden ze bij de VVV, hij was toevallig open voor publiek.
Zeker achteraf zijn we daar heel blij mee geweest want het is een prachtige kerk met een heel bijzonder priesterkoor, maar daar volgen de foto’s later van.
Ik heb zoveel foto’s in de kerk gemaakt dat ik er meerdere logjes aan wijd.
Jammer genoeg hadden ze hele lelijke stoelen in de kerk staan, ik had liever houten banken gezien, maar ja het was niet anders.
Achterin de kerk vóór het priesterkoor liggen een aantal graven o.a. met bronzen reliëfs die boven de vloer uitsteken, daar heb ik een collage van gemaakt.
Tijdens het fotograferen had ik veel last van ‘vals licht’ door de zon die door de ramen kwam en net tegenlicht gaf.

Wordt vervolgd

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

10 responses to “Groningen, Martinikerk, deel 1

Subscribe to comments with RSS.

  1. Een prachtige serie waarbij weer veel aandacht voor de details. Mooi gedaan!

  2. Mooi hoor ben benieuwd naar de volgende foto’s.

  3. Het begin van deze serie is al top, Ank, Met voor mij als absolute topper de laatste foto:
    prachtig licht over de hele foto, mooie details in het licht en de mensen vullen hier aan i.p.v. storen.
    Heb een goed weekend. Gr Jan W

  4. Wat een prachige kerk is dat zeg!
    Mocht je er eigenlijk el foot’s maken? Vaak mag dat nl niet maar hier dan misschien we.
    Maar goed ook want anders had ik nooit gezien hoe mooi deze kerk van binnen was.
    Het kerkorgel is werkelijk een pronkstuk en je laat ook echt heel veel mooie details zien.
    Schitterend blog Ank. Heel fijn weekend

    Groejtes, Helma

  5. Inderdaad een schitterende kerk en ik ben het helemaal met je eens…die stoelen passen er niet.
    Mooie houten banken horen in zo’n kerk, hoewel deze stoelen waarschijnlijk comfortabeler zullen zitten.
    Je collage van de graven is heel mooi. Die versieringen in brons zie je niet vaak.
    Deze eerste serie foto’s is prachtig, Ank, terwijl de mooiste foto’s nog moeten komen, denk ik.
    Er was zoveel moois te zien.
    Fijne avond en tot morgen.
    Groetjessss..Ria.

  6. Hai Ank,

    Weer heel erg mooi gedaan. Ik neem aan dat je nergens de flits hebt kunnen gebruiken, dus dat maakt het alleen maar lastiger om zulke scherpe beelden te maken. Knap ook altijd dat je zo fijn allerlei soorten details op de plaat kunt zetten. Ik probeer het regelmatig, maar ben een beetje jaloers dat het jou wel lukt.
    Je moet er gewoon het juiste oog voor hebben. Hele knappe serie.

    Groetjes,
    René

  7. Als het buiten regent kun je altijd nog een kerk van binnen fotograferen, helaas is ook hier de keuze daarvoor heel gering
    maar wat een schitterende foto’s van interieur, orgel, plafonds, hekwerken enz… heb genoten van deze prachtige kerk en interieur foto’s Ank

    Sorry voor mijn lange afwezigheid.
    Door gezondheid en vakantie, geen tijd voor bloggen gehad.

  8. Prachtige foto`s zijn het geworden, de sfeer van de kerk heb je goed laten uitkomen.

    marjoleintjevanhetpleintje
  9. Ik hou wel van je manier van fotograferen, je vertelt telkens een verhaal met je camera en ondersteunt dat met mooie details.

  10. Een prachtige serie Ank!
    Zeker een kerk die de moeite waard is om te bezoeken, maar kennelijk niet altijd te bezichtigen.
    Ik ben wel eens in Groningen geweest, maar niet in de kerk..
    Groetjes

Geef een reactie

