Bandheidelibel   10 comments

Volkomen onverwacht en nog nooit eerder gezien kwam er een zeldzaam Bandheidelibel-vrouwtje in mijn vizier.
Op een rondje rond de Dobbe-vijver zag ik haar ineens.
Ze viel op tussen alle andere Libellen door haar vleugels maar ze liet zich niet gemakkelijk fotograferen.
Telkens ging ze tussen het hoge riet zitten en uiteindelijk heb ik maar twee geslaagde foto’s kunnen maken.
Uiteraard ben ik de volgende dag weer gaan kijken maar toen zag ik haar niet meer.
Het mannetje is nog veel mooier want die is rood en dan ook weer met diezelfde prachtige getekende vleugels.

***

*

***

Posted augustus 6, 2014 by Ank Pot in Insecten e.d.

Tagged with , ,

10 responses to “Bandheidelibel

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dat was geweldig boffen. Wie weet zie je haar weer met haar vriendje.
    Gisteren naar de libellenvlonders in de Weerribben geweest. Daar kun je wel een poos op je buik liggen🙂 fotograferen. Ik heb de vuurlibel kunnen ” vangen”.

  2. Haha…zoals je in mijn vorige log zag, zit dat mannetje dus bij ons in de buurt.
    Misschien kunnen we ze koppelen🙂
    Een prachtige libel, hè? Valt meteen op tijdens het vliegen.
    Je tweede foto is super-de-super scherp!
    Fijne avond nog verder.

  3. Gaaf !
    Mooie foto

  4. Op foto 2 zijn de banden goed te zien Ank, gefeliciteerd met deze vondst.
    Gr Jan W

  5. Ach, je moet toch heel blij zijn met deze twee Foto’s, ze zijn zeker heel mooi.

  6. prachtige libel Ă©n foto’s Ank!
    heb je de sleedoornpage al kunnen platen?🙂
    groetjes Nathalie

  7. Prachtige scherpe macro foto’s van deze libel Ank

  8. Ik zou ook een gat in de lucht springen als ik deze voor mijn lens kon krijgen Ank.
    Ik ken ze ook alleen van andermans foto’s en van internet. Je tweede foto is echt een beauty!

    Groetjes, Helma

  9. Mooie foto’s Ank van een libel welke ik nog nooit heb gezien.

    Gr. Frans

  10. Mooie soort! Vlgs mij zijn ze aan een opmars bezig, vorig jaar zag ik voor het eerst een paartje en dit jaar op dezelfde plek weer. Kicken. Om ze in de stad tegen te komen is helemaal te gek!

Geef een reactie

