Bloemetjes en beestjes, deel 4   12 comments

Vandaag de laatste serie ‘Bloemetjes en beestjes’.
Ik begin met gele bloemen met de vraag of iemand de naam weet.
Ze lijken erg op wat mijn ouders vroeger in de tuin hadden staan en dat noemden we zomermargrieten, maar deze op de foto staan in het wild.
Eindelijk heb ik ook weer eens Houtpantserjuffers gezien en ze lieten zich goed fotograferen.
En voor het eerst een Luzernevlinder, maar meer dan een bewijsfoto kon ik niet maken, ik hoop er nog eens eentje tegen te komen.

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

***

12 responses to “Bloemetjes en beestjes, deel 4

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hallo Ank,

    volgens mij heten die bloemen gele magriet, maar ik kan het mis hebben.
    http://www.tuinadvies.be/doronicum_voorjaarszonnebloem.htm

  2. Antoine, dat is de gecultiveerde versie waar ik het over heb maar die ziet er wel anders uit met name het blad. Maar bedankt voor het meedenken!

  3. Wat een scherpe foto’s. De laatste van de juffers is mooi kleurrijk. Heerlijk fotoseizoen hè? Ik zal op zoek gaan naar de naam van de gele bloemen, dik boek in de kast🙂

  4. Ank kijk eens naar Heelblaadjes.

    Gr. Frans

  5. Hier word ik zo blij van… werkelijk genieten is dit, Ank!
    Lieve groetjes van Anna🙂

  6. Ik denk, dat Frans de goede naam gevonden heeft voor de gele bloemen….Heelblaadjes.
    Weer veel variatie in deze serie, Ank.
    Heb je bij de wilde peen nog in de nestjes gekeken? Daar zit vaak de Pyjamawants in verscholen🙂
    De Pantserjuffer heb ik ook weer vast kunnen leggen, al zat die bij mij behoorlijk ver weg.
    En de eerste foto van de Luzernevlinder is er dan toch. Gewoon weer terug gaan naar die plek.
    Ik tref ze ook vaak weer in dezelfde gebieden aan.
    Fijne dag en groetjessss…Ria.

  7. Mooie afwisselende serie, Ank. Voordeel van wat later reageren is, dat de zoekopdracht is gedaan en dat er tips gegeven worden.
    Bedankt Frans, voor het antwoord op de gele bloemen en Ria voor de tip om IN de nestjes je kijken. Gr Jan W

  8. Prachtige serie Ank en de gele bloemetjes heten inderdaad Heelblaadjes.
    Er zitten werkelijk schitterende sfeerpalten tussen.
    Echt schitterend om te zien. Ik heb weer heerlijk genotenn van al dit moois.

    Groetjes, Helma

  9. De vlinders en libellen doen het goed dit jaar, mooie serie weer geworden, Ank.
    BTW. hij heeft de knuffel gehad van jou.🙂

  10. Weer een prachtige serie bloemetjes en insecten Ank, erg goed bezig geweest met de macro fotografie.
    Meestal lukt mij dat hier niet ivm altijd veel wind,
    en dan heb ik vaak zoiets als de bloem of het insect weer voorbijkomt maak ik een foto🙂 zo gaat het dan tekeer.
    Geniet van deze prachtige macro en close-up foto’s.

    Groetjes, Bram

  11. Weer een mooie serie, de houtpantserjuffer met zijn schaduw op het blad vind ik erg mooi, maar ook alle vlinders heb je prachtig. Heerlijke afwisselende zomerblog.
    groetjes Ghita

  12. mooie serie Ank. vooral de vlinders en houtpantserjuffer vind ik erg mooi.
    ook foto 9 en 10 zijn bijzonder fraai.
    en leuk dat je de foto van de prachtige luzernevlinder nog even laat zien🙂
    groetjes Nathalie

Geef een reactie

