Wandeling Westerveldse Bos   9 comments

We gaan verder met foto’s van de wandeling door het Westerveldse Bos van twee weken geleden.
Vele zeldzame planten en Libellen kun je er tegenkomen.
In het veengebiedje waar ook de Parnassia uit het vorige blog staat kwamen we de Zwarte Heidelibel tegen, een typische bewoner van dit gebied en ik vond er de rozet van het vleesetende plantje Vetblad.
In het bos zelf stonden al veel paddenstoelen.

Momenteel moet ik dagelijks mantelzorgen bij mijn moeder die deze week een teenamputatie moest ondergaan.
Ondanks haar 83 jaar en afhankelijkheid van een rollator werd ze direct naar huis gestuurd met de mededeling dat ze de eerste week niet op de voet mocht steunen laat staan lopen!!!!
Nu moeten mijn broer en ik dus de hele dag voor haar zorgen zoals op het toilet hijsen, haar natje en droogje de medische verzorgers binnenlaten enz.
Ze mocht de rolstoel nog niet eens lenen van de zorginstelling waarvan ze de aanleunwoning bewoont.
We komen nu al keihard de veranderingen in de zorg tegen!

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

***

9 responses to “Wandeling Westerveldse Bos

Subscribe to comments with RSS.

  1. Prachtige serie Ank vooral het blauwtje is mijn favo !

  2. Heel mooi Ank. Allemaal prachtige foto’s en de een nog mooier dan de andere!
    Maar ja ook weer een vroege herfst met tot nu toe heerlijk zomerse trekjes.
    Groetjes

  3. Allemaal geluksmomentjes op deze middag.

  4. Mantelzorger, een ondergewaardeerde baan. Sterkte Ank, ook voor je broer, maar zeker voor je moeder, haar wens ik tevens een goed herstel.
    Je foto’s zijn gemaakt op een prachtige locatie, de lucht en wateropnamen zijn top. Het blauwtje steelt inderdaad de show.
    Gr Jan W

  5. Geweldige mooie en sfeervolle foto’s Ank en daar geneit ik dan ook heel erg van.
    Dat van je moeder is wat minder. Haar teen geamputeerd en gelijk weer naar huis gestuurd worden.
    Jullie dus gelijk mantelzorgers en je moeder mag geen rolstoel. Waar gaat dat heen zeg!
    Ik wens je veel kracht bij je mantelzorg voor je moeder en je moeder wens ik veel sterkte.
    Ik hopp dat ze gaus weer wat mobieler is en dat de wong goed geneest.

    Groetjes, Helma

  6. Dat komt zeker wel rauw op je dak vallen, dat je zo plotsklaps geconfronteerd wordt met de achteruitgang in de zorg.
    En dat gaat nog veel erger worden in de toekomst😦
    Hoe zal dat gaan, als er geen mantelzorgers zijn?
    Je moeder heeft dus geluk, dat jullie haar kunnen bijstaan. Veel sterkte voor jullie allen.
    Veel variatie laat je hier zien, Ank.
    Het bloemetje van foto 9 heb ik hier onlangs ook gefotografeerd.
    De blauwtjes zijn schitterend, maar de zwarte heidelibel vind ik zeker zo mooi🙂

  7. Prachtig gebied en hele mooie foto`s
    Oeps…jouw mantelzorgverhaal doet erg voor de `toekomst` vrezen.
    Sterkte en ken je grens (makkelijk gezegd van een buitenstaander🙂

  8. Hai Ank,

    Tsja, we gaan niet echt de goede kant op met allerlei soorten voorzieningen in dit land. Gelukkig kunnen we wel bakken met geld weggeven aan bodemloze putten in andere delen van Europa en de wereld.

    Fraaie herfstbeelden al zeg in deze serie. Blijft raar om zoveel soorten paddenstoelen in een zelfde serie te zien als vlinders en libellen.Vooral de blauwtjes zijn erg mooi geworden.

    Groetjes,
    René

  9. Ik wens je moeder een spoedig herstel toe Ank. Het zal je een schrale troost zijn maar hier in België gaat het dezelfde kant op met de zorg. Ze gaan het geld halen waar het gemakkelijk te halen is, dus zeker niet bij de vermogenden😦

Geef een reactie

