Herfstwandeling Bathmen, 2   12 comments

Ik loop erg achter met het plaatsen van foto’s maar er zijn zoveel andere dingen die veel tijd opslokken zoals o.a. mijn vrijwilligerswerk voor de wijkvereniging.
Naast mijn werk als fotograaf van het wijkblad zit ik ook in het bestuur van de wijkvereniging waarvan ik het secretariaat aan het overnemen ben en dat is meer werk dan ik aanvankelijk zo dacht (is dat niet altijd zo met vrijwilligerswerk??).
Daarnaast weer de nodige ziekenhuisbezoekjes voor diverse onderzoeken (slokt ook heel veel tijd op).
Maar goed, hier is dan de tweede serie foto’s van de wandeling in de omgeving van Bathmen.
Weet iemand wat dat glanzende ‘ei’ is op de eerste foto?
UPDATE: Inmiddels is duidelijk dat het een Duivelsei of ook wel Heksenei is!

Wordt vervolgd

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

***

12 responses to “Herfstwandeling Bathmen, 2

Subscribe to comments with RSS.

  1. Heel mooie foto’s, weet niet wat er op die eerste foto staat maar ben wel benieuwd

  2. Het ‘ei’ op de eerste foto zou een heksen- of duivelsei kunnen zijn. Deze komen voor bij stuif – en inktzwammen.
    Verder is het een prachtige serie geworden, knap dat het je gelukt is een libel in de vlucht te pakken.
    Gr Jan W

    @Ank zegt: Ik denk dat je gelijk hebt Jan, bedankt! Zo helpen we elkaar aan de juiste benamingen😉

  3. Ik ruik de herfst in je foto’s.😉. Prachtige parelstuifzwam en de vliegende Libelle heb je knap gevangen.

  4. schitterend Ank, mooie paddenstoelen en herfst sfeer foto’s eigenlijk van alles wat zelfs ook nog libellen

  5. Ank wat een mooie serie is het weer foto 1 is een duivelsei ook wel heksenei gemnoemd.
    Zo te zien is de schil al open komt hier de grote stinkzwam uit.
    Je eerste parelstuifzwam is denk ik de ruitjes bovist 2e is inderdaad de parelstuifzwam.
    Kijk maar eens op http://home.kpn.nl/wpmbrand1942/index.htm

    Gr. Frans

    @Ank zegt: Je hebt helemaal gelijk Frans, ik heb het meteen verbeterd!

  6. Ik heb de indruk dat er momenteel weinig paddestoelen zijn, daarom hier maar even genieten van al dat moois. Je zit dus bepaald niet achter de geraniums😉, voor alles is een tijd moet je maar denken.

  7. Tjonge wat herfstachtig allemaal al hè? We moeten er nu echt aan geloven denk ik. Al krijgen we morgen en overmorgen nog lekkere daagjes zag ik net.
    Mooie foto’s weer!

  8. Prachtige fotoserie weer en die verschillende soorten paddenstoelen zijn prachtig🙂

  9. Al heb je niet zo veel tijd je foto’s lijden er niet onder, want je zet weer een fraaie serie neer.
    Jammer dat de paddenstoelen hier nu voorbij lijken te zijn, want nog maar sporadisch iets te zien, maar misschien na de weersverandering in het weekend dat er nog wat nieuws komt. Zo lang geniet ik van het moois wat je ons laat zien.
    Groetjes

  10. Echt heel mooi Ank en ook heel sfeervol.
    Zo’n duivelsie heb ik zelf nog nooit gezien dus ik vind eht leuk om deze nu bij jou te zien.
    De kleine gele paddestoeltjes op foto 8 vind ik ook heel bijzonder en ook nog nooit gezien.
    Jij zegt dat je op achter loopt en gelukkig ben je niet de enige😉

    Groetjes, Helma

  11. Hai Ank,

    Heel fraai vervolg hoor. Mooi dat je die libel zo fraai in de vlucht hebt vast weten te leggen of hing hij toevallig net even stil? Hoe dan ook, erg knap dat je hem zo hebt gefotografeerd. Misschien plaatselijk nog een stuk oplichten, want een groot deel is nu wel heel erg donker. Is toch een beetje zonde van zo’n mooi moment. Ook de foto van het boslaantje is weer een hele fraaie. De U-vorm maakt deze foto wel erg leuk om naar te kijken. De persoon op het bankje maakt de foto compleet.

    Groetjes,
    René

  12. Wat was dat een mooie wandeling en wat veel verschillende paddenstoelen. Ik vind in deze serie de spin en het bomenlaantje onder de spin het allermooist. Knap hoe je die vliegende libel hebt vastgelegd.
    groetjes Ghita

Geef een reactie

