Dierenpark Emmen, deel 4   9 comments

Vandaag begin met een heel brutaal aapje, althans dat is de menselijke waarde die wij er aan hechten.
Dit Witschouderkapucijnaapje deed niet anders dan de tong naar zijn bekijkers uitsteken.
De foto’s zijn door glas genomen.

*

*

*

*

Zoals altijd stonden de Stokstaartjes weer op de uitkijk, duidelijk zichtbaar hadden ze net nog ondergronds gezeten.

*

*

*

De Boliviaanse Doodshoofdaapjes klauteren vrij rond over de touwen en in de bomen.
Niet geheel ongevaarlijk om er onder te staan zoals sommige mensen tot hun verbazing ontdekten: “Ze poepen en piesen!!!!!!”
Zelf heb ik me grotendeels geconcentreerd op een moeder met jong, maar het viel nog niet mee om mooie foto’s te maken.
Ze zijn ontzettend snel, vaak tegenlicht, mensen om je heen die óf willen doorlopen óf ook naar boven kijken, maar wel heel erg leuk om te zien.

*

*

*

*

*

*

*

*

De laatste twee foto’s van dit blog zijn van de Dwergmangoest, een diertje dat achter glas in kunstlicht zat.

*

*

*

Wordt vervolgd

Posted oktober 30, 2014 by Ank Pot in Dieren, Dierentuin

Tagged with , , , , ,

9 responses to “Dierenpark Emmen, deel 4

Subscribe to comments with RSS.

  1. Leuke foto’s ondanks achter glas! Blijft leuk hoe die stokstaartjes altijd zo staan met mekaar hè?😉
    Fijn weekend!

  2. Hai Ank,

    4 prachtige series van dit dierenpark. De eerste serie met oa de olifanten is wel erg fraai. Mijn favoriet van alle foto’s in de 4 series is duidelijk het nijlpaard.
    Wat een geluk dat deze net zo mooi zijn bek opende of heb je heel lang staan wachten? Ik vermoed het eerste als ik de hoeveelheid foto’s zie die je voor de rest gemaakt hebt. De derde foto van deze serie is weer zo’n foto die ik vaker bij jouw zie, maar dan van kinderen. Het rechteroogje zou misschien nog ietsje opgelicht kunnen worden, zodat de ogen iets sprekender worden. Maar erg mooie foto hoor.

    Groetjes,
    René

  3. Wat een brutale kop heeft die op foto 3 toch hè. Ik vind hem wel heel grappig.
    Ik ben blij dat ik niets op mijn kop heb gekregen (lol). Mooie serie!

  4. Prachtige serie is dit geworden en je serie over moeder en kind zijn fantastisch en vertederend

  5. Wat weer een leuke serie Ank. Die aapjes vond ik wel heel erg mooi hoor.
    Ook je Stokstaartjes en je Dwergmangoest heb je heel mooi op de plaat gezet.
    Dit is echt genieten met deze diertjes🙂
    Heel fijn weekend.

    Groetjes, Helma

  6. schitterend hoe je deze dieren weet vast te leggen Ank, zit te genieten van je foto’s

  7. Mooi dat je een tweede blog hebt, Ank. Zo had je alsnog tijd de soortnaam van het brutale aapje te achterhalen….
    Moeder en kind Doodskopaap staan er prachtig op, die tussen de touwen vind ik het mooist.
    De Dwergmangoest ken ik niet. Het kunstlicht geeft ‘m wel een warme kleur. Leuk diertje, mooie foto’s.
    Heb een goed weekend. Gr Jan W

  8. Een geweldige serie, Ank.
    Foto 3 is mijn favoriet…wat een koppie, hè?
    Maar ook de snoetjes van de doodshoofdaapjes zijn leuk.
    De stokstaartjes hadden geen tijd om zich op te doffen voor de foto🙂
    Fijne avond!

  9. Prachtige reeks Ank ! Mij bekoort vooral het portret van het aapje (foto drie bovenaan)

Geef een reactie

