IJsbeelden Festival 2014, deel 1   9 comments

 

Afgelopen woensdag ben ik met Gerda naar het IJsbeelden Festival in mijn woonplaats Zwolle geweest. Nadat ik vorig jaar had overgeslagen wilde ik er dit jaar toch wel weer graag naar toe. Thema dit jaar is ‘World in Motion, opzienbarende voertuigen, vliegtuigen en vaartuigen.’ Het festival is ook verplaatst naar een andere plek en dus niet meer in de binnenstad, wat ik persoonlijk erg jammer vind want nu is het op een sfeerloze plek, nl. een NS loods bij het station. Daar merk je binnen overigens niets van. De eerste serie foto’s gaan over de ruimtevaart; de landing op de maan met een saluerende Neil Armstrong naast een moonbuggy en de Lunar Lander (=maanlander). Ook Laika de Russische ruimtehond die in een Spoetnik werd gelanceerd is uitgebeeld. En ook de Space Shuttle ontbreekt niet. De laatste twee foto’s zijn van details in het ijs, ik vond het wel interessante foto’s opleveren. Ik heb weer zonder flits gefotografeerd, uit de ‘losse pols’ d.w.z. zonder statief. Ik weet dat een aantal van jullie de kleuren niet mooi vinden en als je flitst dan zie je die niet maar ik vind het juist wel wat hebben die kleuren.

 

Wordt vervolgd

*

*

*

*

*

*

*

*

*

***

Posted december 12, 2014 by Ank Pot in Evenementen, IJSsculpturen

Tagged with ,

9 responses to “IJsbeelden Festival 2014, deel 1

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooi gedaan, ik denk erover ook maar eens een kijkje te nemen🙂

  2. Die ‘losse pols’ van jou zit wel goed Ank, knappe foto’s.
    Wens je een fijn weekend. Gr Jan W

  3. Ah, jij hebt al winter gehad. Je kunt hier goed je onderwerp vastleggen . Geen buizen en kerstbomen .

    @Ank zegt: Ik heb her en der wel wat weggekloond hoor maar niet zoveel buizen en storende bomen als op de vorige locatie. Het gebouw is hoger en er zijn meer zwarte gordijnen gebruikt.

  4. Prachtige serie, Ank. Leuk om de foto’s bij jou te zien. Ik bezoek de ijsbeelden ook graag, maar denk niet dat het erin zit dit jaar. Je hebt erg mooie kleuren. Ik hou daar wel van. Een flits verknoeit vaak de sfeer. Foto 1 en 7 zijn mijn favorieten. Groetjes, Joke

  5. Ik heb dit nog nooit zelf gezien maar als ik je foto’s zo bekijk dan zou ik er naar toe willen gaan. Prachtige beelden en ook de verschillende belichtingen en verlichtingen zijn fantastsich om te zien!

    Groetjes, Helma

  6. Ja, je weet, dat ik niet zo van die kleuren hou, maar bij de laatste foto krijg je door de kleur juist een heel mooi effect.
    De beelden zelf zijn weer heel kunstig gemaakt, evenals je foto’s.

  7. Duidelijk betere achtergronden dan andere jaren, ik heb weer genoten van je 2-delige serie.
    Dank je dat je de kou getrotseerd hebt !

  8. Niks mis met de kleuren Ank ! Het zijn mooie foto’s geworden. En deze moet je gewoon zonder flits nemen anders wordt alles gewoon plat geflitst.Heel mooi gedaan !

  9. zonder statief, dat zou ik nooit kunnen bij dit licht, en flitsen zou de mooie licht effecten uit de ijssculpturen weg halen, ik vind het wel heel mooi zo

Geef een reactie

