Sperwers in de tuin   11 comments

Alweer een paar weekjes geleden had ik dagelijks, soms wel een paar keer een Sperwer in de tuin.
Zij jagen vanuit de bomen die hier in het gemeentelijke groen rond de huizen staan.
In mijn postzegelkleine stadstuintje waar ik veel vogels heb (ik voer dagelijks) vinden zijn genoeg van hun gading.
Maar kennelijk was er op een gegeven moment maar één de lekkerste want er brak een gevecht uit tussen twee Sperwermannen om, naar ik later zag een geslagen Mus door de één.
Ik was boven en heb het gevecht door het slaapkamerraam gefotografeerd.
Toen één van de heren afdroop ben ik voorzichtig de trap afgelopen om  de ander niet te verstoren en heb toen op ooghoogte door het kamerraam de laatste foto’s gemaakt.
Helaas was het heel somber en het regende dus veel ruis op de foto’s maar ik vond het toch genoeg spektakel om aan jullie te laten zien.

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

***

Posted januari 4, 2015 by Ank Pot in Vogels

Tagged with , , ,

11 responses to “Sperwers in de tuin

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wat een bof, zo in je eigen tuin. Wat hebben ze indringende ogen hé? Mooie foto’s.

  2. Wauw…een natuurfotograaf die uren in zijn sschuiltentje zit, zou hier jaloers op zijn. Prachtige foto’s Ank.

  3. Mooie reeks Ank ! Jammer van het musje 😦 Knap dat je dat kon vastleggen.

  4. Spectaculair Ank !

  5. Ank wat een serie hier ook wel eens Sperwer in de tuin maar dit heb ik nog nooit meegemaakt ben jaloers op je 😉

  6. WoW, prachtige serie, Ank!! De actiefoto’s zijn helemaal top, daar kom je niet zo snel aan.
    De tweede foto van het gevecht is helemaal top, alleen dat ene koppie scherp….schitterend!!
    Gr Jan W

  7. Wow…dat je het geduld op kon brengen om met deze schitterende foto’s te wachten, Ank!
    Dit zijn heel unieke foto’s.
    Echt spectaculair!!!!!

  8. Waauw…echt uniek is deze serie
    Wat zal jij je goed en trots gevoeld hebben na deze fotosessie 🙂

  9. Super!!!! Je gaat vast nog meer kansen krijgen op mooie sperwermomenten, maar dit is al fantastisch.

    Groetjes,
    René

  10. geweldig dat postzegel tuintje van jou Ank, wat daar al niet gebeurd, ik zou al blij zijn met een zo’n vogel (sneu voor de kleintjes die ze opeten) in mijn tuintje, maar toch wel een spektakel om te zien, en dan ook nog te kunnen fotograferen.

  11. Ik heb geen flauw idee wat voor tuin je hebt Ank,
    maar twee sperwers in je tuin hebben is wekelijk echt uniek.
    Supergaaf dat je deze zo mooi kon platen.

    Groetjes, Helma

Geef een reactie

