Kampen, deel 2   8 comments

Weer verder met de foto’s van Kampen. Het was zondag dus het was rustig op straat, geen winkels open, wel wat horeca. Voor een mooie skyline waren we te laat op de dag, dan moet je in de ochtend zijn als de zon anders staat, nu hadden we tegenlicht. We lopen via de IJsselkade naar links, langs de synagoge en komen uit bij de Koornmarktspoort, die ik het mooist vind aan de IJsselkadekant. Als je onder de poort doorloopt kom je bij de Bovenkerk en links ligt de Theologische Universiteit.

WORDT VERVOLGD

 ***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

***

8 responses to “Kampen, deel 2

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wat een prachtige stad is Kampen. Verdere bestemmingen gaan jammer genoeg vaak voor iets wat dichtbij ligt. Je hebt er een hele mooie serie van gemaakt.

  2. Mooie serie. Een herkenbaar stukje Kampen, Ank.
    De Theologisch Universiteit was ooit de Koornmarktkazerne.
    Gr Jan W

  3. Elke keer als ik de foto’s zie krijg ik het hartstikke koud Ank! (Lol)
    We moeten nog even afspreken voor ons volgende uitstapje?

  4. Zo daar was ik weer boven, achter de pc….:-)
    Mooie reeks foto`s en je krijgt van Kampen zo een hele mooie indruk

  5. Ik ben nog nooit in Kampen geweest maar hier zie ik hele fraaie platen voorbij komen.
    Vooral de mooie en kleurige details die je laat zien zijn bijzonder mooi.
    Zo leer ik Kampen alvast een beetje kennen voor als ik er eens heen ga🙂

    Groetjes, Helma

  6. je weet de mooie plekjes en gebouwen en beelden altijd weer goed te vinden, prachtige detail en overzicht foto’s

  7. Door jouw ogen is er weer veel moois te zien Ank. Prachtige registratie van dit mooie stadje.
    Groetjes, Truus

  8. Wat zijn veel steden toch mooi. Je denkt bij Kampen toch niet meteen aan al dit moois.
    Maar zelfs Tilburg heeft nog mooie plekjes over ondanks het vele gesloop door burgemeester Becht, die “de sloper” als bijnaam had.
    Het voordeel van het laat er zijn is dat op sommige foto’s het mooie avondzonlicht is te zien, wat bijna net zo mooi is als het vroege ochtendlicht.
    Groetjes

Geef een reactie

