Kampen, deel 3   7 comments

Het wordt weer tijd voor meer foto’s die ik in Kampen heb gemaakt.
Overal waar je kijkt zie je bijzondere details, zoals deze hoek, of de putdeksels, mooie deuren…..

***

*

*

*

*

*

*

*

*

Natuurlijk is Kampen ook bekend om zijn sigarenfabrieken, wie kent er niet het merk Uiltje?
Zelf heb ik als kind altijd sigarenbandjes gespaard en had er vele verschillende van dit merk.

*

*

*

Opvallend zijn ook de steunbalken en steunbogen die je her en der tussen de huizen ziet.
Een gesprek met één van de bewoners leerde me dat deze steunen oorspronkelijk niet bij de bouw horen maar later zijn aangebracht omdat de huizen gingen verzakken. Hij vertelde dat de vloer van zijn woonkamer erg schuin liep en alles naar één kant rolde.

*

*

*

*

*

*

*

Deze vrijstaande klokkentoren is de Nieuwe Toren.
Het poortje er onder door komt uit in, hoe kan het ook anders, de Torenstraat.

*

*

*

*
Naast de toren staat een prachtig pand in art Deco stijl.
Er huist een banketbakkerij en in de etalage staan allemaal nostalgische spullen.

*

*

*

***

7 responses to “Kampen, deel 3

Subscribe to comments with RSS.

  1. Kampen is echt een mooi stadje en ik heb heerlijk met je mee gelopen !
    Die stenen steunbogen zijn wel erg mooi om te zien en geven het straatje net DAT !

  2. Je laat me toch een ander Kampen zien, dan ik me herinner, Ank, zoveel details zag ik toen echt niet!!
    Dat komt natuurlijk omdat ik of snel naar de kazerne liep, of snel naar de trein….of iets teveel op had ‘s-avonds…
    Mijn opa had een sigarenzaak en aan bandjes had ik dan ook geen gebrek, in de winkel werden er nogal wat opgestoken.
    Achteraf jammer dat ze niet gespaard zijn. ’n Mooie aflevering weer. Gr Jan W

  3. Hoewel het alweer ruim 6 jaar geleden is, dat ik er was met mijn vriendinnen, herken ik er veel van.
    Wij waren daar op een mooie zonnige dag in september en dan ziet alles er wel een tikkeltje anders uit.
    De straatjes met die bogen, waar de klimop rijkelijk tegenaan groeit, die hebben wel wat, vind ik 🙂
    En wie heeft er vroeger nou geen sigarenbandjes gespaard….ik zat daarmee aardig goed, want mijn opa was sigarenmaker.
    Ik zie hem nog zo zitten in de rookstoel met zo’n gepoederde sigaar tussen z’n lippen….
    Van zo’n sigaar moest hij eerst een stukje afknippen, anders wilde hij niet trekken.
    Fijne avond!

  4. Ik was al meteen verrukt van je openingsfoto maar ik zag er daarna
    nog veel meer voorbij komen. Ik moet volgens mij ook eens hoognodig naar Kampen
    want wat je hier laat zien zijn werkelijk prachtige objecten met schittrende details.
    Echt heel mooi op de foto gezet.

    Groetjes, Helma

  5. moet daar zeker een keer naar toe na het zien van jou foto’s Ank, prachtige details laat je zien, mooi fotogeniek stadje

  6. Hele knappe serie foto’s Ank. Dat doorkijkje is schitterend en erg knap hoe je weer zo mooi die details vastlegt. Regelmatig loop ik met mijn camera door de stad, maar weet nooit zo goed wat ik moet fotograferen. Daarom vind ik het extra knap zoals jij dat wel weet te doen.

    Groetjes,
    René

  7. Ja, sigarenbandjes spaarde ik ook, net als suikerzakjes en postzegels. Jammer dat ik de eerste 2 verzamelingen heb weggedaan…! Dus ben ik zuinig op mijn postzegelverzameling, die ik nog wel elk jaar aanvul met de Nederlandse Jaarcollectie. Is een beetje een slapende hobby voor als ik niet zo veelvuldig of helemaal niet meer op pad kan. Iets voor achter de geraniums!
    Maar wat een prachtige details heb je voor ons vastgelegd. Er zijn fraaie tussen. Prachtig die banketbakkerswinkel!
    Groetjes

Geef een reactie

