Tuinvogels   13 comments

De afgelopen tijd heb ik regelmatig foto’s proberen te maken van de vogels die mijn tuin bezoeken. Deze serie is op verschillende dagen gemaakt. De Mussen hebben de overhand in mijn tuin, meestal zitten er zo’n stuk of 30 á 40 maar ze kijken niet voor niets naar boven want ook de Sperwer komt daardoor regelmatig mijn tuin bezoeken. Kraaien, Gaaien en Eksters zijn de andere rovers die veelvuldig zijn te zien. Merels, Houtduiven en Turkse Tortels vormen naast meesjes en de Roodborst de rest.

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

***

Posted januari 18, 2015 by Ank Pot in Vogels

Tagged with , , , , , , ,

13 responses to “Tuinvogels

Subscribe to comments with RSS.

  1. Prachtige serie Ank en het blijft genieten met alle vogels in je tuin.
    Zit ook vaak te kijken🙂
    De tijd vliegt om als je ze zo bezig ziet.

  2. Mooi! En wat heerlijk om die allemaal gewoon in je eigen tuin te zien!

  3. Bofkont met al die vogels in je tuin. Heel erg mooi Ank!

  4. Prachtige serie Ank, die sperwer is wel heel mooi.

  5. Ik verbaas me er altijd over hoeveel mussen jij in je tuin hebt.
    Bij de vogeltellingen kwam deze er ook weer als meest gespot uit.
    Hier zie ik ze slechts af en toe.
    Het meest bijzonder vind ik de Sperwer en ook de Gaai staat er mooi op.
    Al met al een indrukwekkende lijst met vogels en dat allemaal in je eigen tuin!
    Hier is het enigszins wit, maar het lekt aan alle kanten😦

  6. Dit is een heel mooi rijtje, Ank. Zoveel mussen zie ik ook, niet hoogstens een stuk of 3 per keer.
    De sperwer heb ik in Rotterdam nog niet in de tuin gezin, net als de kauw.
    Gr Jan W

  7. Een heel mooi rijtje vogeltjes…prachtige reeks

  8. Heerlijk Ank, dit is echt een rijk gevulde serie.Jij hebt gewoon een sperwer in je tuin!!!!
    Zo gaaf om e zien en zo mooi op de foto, net als je gaaien en de andere vogels.
    Dit is dan ook echt genieten in deze tijd als er dan zoveel vogels in de tuin komen.

    Groetjes, Helma

  9. Wat leuk dat je zoveel mussen in de tuin hebt, ik zie er hier in de stad maar heel soms eentje. De sperwer heb je ook mooi erop staan, voor de tuinvogeltjes is zo’n bezoeker natuurlijk niet zo leuk, maar jij bent er denk ik wel blij mee. Ook de gaai heb je heel mooi.
    Leuk om zo dichtbij huis te kunnen genieten van al die leuke vogeltjes.
    groetjes Ghita

  10. Hai Ank,

    Tsja, vind je het gek dat die sperwers bij jou op bezoek komen. Er wordt gewoon een banket opgediend voor die rovers. Wat een mussen heb jij in je tuin zeg. Het favoriete maaltje van de sperwer. Als je dan ook nog eens af en toe een koolmeesje in de tuin hebt, is het helemaal bal. Genieten zo hoor. Ik heb het idee dat die sperwers jou nog een keertje hele unieke beelden op gaan leveren.

    Groetjes,
    René

    PS: Op mijn blog was het wel een baviaan, maar hij was verkleed als Mandril😉
    (heb het aangepast)

  11. Leuke reeks Ank! Het is toch genieten als je die druktemakers ziet rond fladderen in je tuin.

  12. Gweldig al die mooie vogels in je tuin en ze dan ook nog zo mooi op de foto weten te krijgen, prachtige vogel foto’s Ank

  13. Een prachtige verzameling foto’s van vogels in je tuin. Over belangstelling heb je niet te klagen!
    Topper is natuurlijk de sperwer. Kraaien, gaaien en eksters zijn wel de ruziezoekers met de kleine vogels.
    Als ik ze zie moet ik opletten dat ze niet in een keer al het voer opeten!
    Groetjes

Geef een reactie

