Leeuwarden, deel 1   9 comments

Op 3 januari ben ik met Ria een dag naar Leeuwarden geweest.
We werden ‘verwelkomd’ door een hele harde waterkoude wind maar gelukkig konden we al snel aan de warme cappuccino in een tentje onder de markante Achmeatoren, die je her en der in de foto’s wel zult tegenkomen.
In Leeuwarden vind je veel grachten en mooie schepen en ook prachtige monumenten zoals het Paleis van Justitie met zijn zuilen en de Bibliotheek.
Naast de monumenten dus ook opvallende moderne architectuur.

WORDT VERVOLGD

***

*

*

*

*

*

*

*

*

Om het briefje met mededeling op de volgende foto moest ik wel glimlachen!

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

***

9 responses to “Leeuwarden, deel 1

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooie serie van Leeuwarden, ik ben er zelf nog nooit geweest. Een stad waar oud en modern door elkaar staan. Je hebt het allebei goed in beeld gebracht. Mooi ook hoe je de stadsgezicht foto’s afwisselt met close up, zoals de touwen.
    groetjes Ghita

  2. Het ziet er idd koud uit maar dat past wel bij Leeuwarden!
    Mooi al die oude schepen.
    Ook apart de foto met een oud schip en dat strakke hoge gebouw (een Tilburgs Westpoint in het klein!)
    Groetjes

  3. Haarscherpe foto’s, Ank, maar maar ik mis wel een warm zonnetje.
    Stond je in de Prins Hendrikstraat bij het geboortehuis van Ted de Braak???😉 Wat lijken die twee op elkaar!
    GR Jan W

  4. Ik ben wel eens in Leeuwarden geweest maar heb hier eigenlijk nooit zo op gelet.
    Je openignsfoto vind ik echt een plaatje maar ook alle andere foto’s zijn supermooi.
    Scherp, helder en weer heel veel mooie details. Jammer dat het er zo koud was!

    Groetjes, Helma

  5. Mooiste stad van Nederland……….in deel 2 komt toch nog wel de Oldehove…..
    Prachtige plaatjes, ik hoop dat je van mijn stad hebt genoten.

  6. Hallo Ank,
    Leuk om deze fraaie serie foto’s te zien, ik heb tot mijn 21e jaar in Leeuwarden gewoond. Er is wel een hoop veranderd zo te zien. maar er is toch ook nog wel een hoop herkenbaar.

  7. mooi die verschillende architectuur die hier laat zien oud en modern door elkaar, prachtige detail foto’s zitten er tussen

  8. Mooie serie Ank, zo leer ik nog heel Nederland kennen. Wel jammer van de grijze lucht, maar dat heb je niet in de hand hé.

  9. Ik denk, dat wij toch wel uniek zijn in het weergeven van stadsgezichten.
    Dat laat jij hier dan ook duidelijk zien.
    Neem nou de 3 foto’s achter elkaar van het borstbeeld in de Prins Hendrikstraat, het fietskratje van het wasmiddelenmerk en de schreeuw op het dichtgetimmerde pand….dat zijn geen foto’s, die je in de folders zou verwachten.

Geef een reactie

