Leeuwarden, deel 2   7 comments

We vervolgen onze weg met de voorkant van de Bibliotheek in het voormalig beursgebouw om dan verder te gaan met de golvende lijnen van het appartementencomplex Amicitia.
Zelfs de luchtroosters van de bomen hebben een mooie vorm!
Dan komen we bij de Blokhuispoort en het bijbehorende gebouwencomplex, voorheen een gevangenis.
Overal gevelstenen op de mooie gevels van de monumentale panden.

WORDT VERVOLGD

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

***

Posted januari 22, 2015 by Ank Pot in Architectuur, Nederlandse steden

Tagged with , , , ,

7 responses to “Leeuwarden, deel 2

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik heb er weer van zitten te genieten hoor Ank!

  2. Een mooie stad, ben er 1 keer een korte middag geweest. Door je foto’s kan ik er eens goed voor gaan zitten🙂

  3. Een heel herkenbaar stukje stad – ik heb er jaren gewerkt, gewoond, gestudeerd. De Mercuriusfontein heeft ook weer een plek gekregen zie ik.

  4. Ik hou niet van moderne gebouwen, Ank, maar de detailfoto’s van Amicitia zijn top!!
    Gelukkig was er ook veel ouds te bekijken. ’n Mooie serie.
    ‘k Wens je een goed weekend. Gr Jan W

  5. Dat is beslist de moeite waard om eens te gaan bekijken. Wat een mooie serie, Ank. Leeuwarden staat nog op mijn lijstje. Nu krijg ik er helemaal zin in. Fijn weekend. Groetjes, Joke

  6. ben er nog nooit geweest in Leeuwarden, maar door deze foto’s zie ik wel wat ik allemaal gemist heb.
    prachtige foto’s van gebouwen en details, je hebt er een heel mooi overzicht van gemaakt.

  7. Die mooie boomspiegel heb ik helemaal gemist😦
    Je hebt de fontein ook mooi vrij gekregen, dat was lang niet eenvoudig!

Geef een reactie

