Vreemde vogels   12 comments

Ik onderbreek de reeks over Leeuwarden even voor wat anders maar ga daar later zeker mee verder!
Gisteren was het hier mistig en vroor het en daardoor was alles berijpt.
Samen met Gerda ben ik naar de Vreugderijkerwaard geweest en daar werden we in een vijver begroet door 5 Zwarte Zwanen.
Wat een mooie vogels zijn dat toch!
Vervolgens zagen we een Grote Zilverreiger in de verte en die wilde niet wachten tot we uit de auto waren gestapt voor betere foto’s dichterbij, helaas.
Als klap op de vuurpijl zag ik ineens een IJsvogeltje zitten in een kabbelend slootje naast de weg.
We konden er niet goed bij komen en hij liet dat ook niet toe.
Geen superfoto’s maar ik ben er heel blij mee!!

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

***

Posted januari 24, 2015 by Ank Pot in Vogels

Tagged with , ,

12 responses to “Vreemde vogels

Subscribe to comments with RSS.

  1. Die laatste……smelt.

  2. Prachtige foto’s van de Zwarte zwanen, zoveel heb ik er nog nooit bij elkaar gezien. Maar de laatste opname van het ijsvogeltje is mijn favoriet met stip hoor….schitterend!

  3. Super middag voor ons hè!

  4. Drie soorten die ik graag voor mijn lens krijg!! Iets wat nog niet gebeurd is……
    Prachtige vogels en gezien de omstandigheden prachtige foto’s Ank!
    Gr Jan W

  5. mooie score Ank zwarte zwanen en zilverreiger en als topper de ijsvogel, was ontzettend leuk om dit allemaal voor de lens te krijgen

  6. Superrr, het ijsvogeltje!

  7. Ank die ijsvogel wat een geluk om hem er op te krijgen (is mij nog niet gelukt)
    Geen superfoto’s zeg je kom op ik vind ze prachtig!

    Gr. Frans

  8. Echt geweldig Ank! De zwarte zwanen zijn sowieos prachtige dieren en ook heel mooi op de foto gezet.
    Dan ook nog een zilverregier maar het mooist is het ijsvogeltje. Zo gaaf dat je deze zomaar zag zitten en kon fotograferen
    dat zijn van die mooie geluksmomenten 😀

    Groetjes, Helma

  9. Wat zijn die zwarte zwanen toch prachtige vogels….die snavel met die bijzondere tekening en het wit aan de vleugels….goed te zien bij de laatste foto!
    De zilverreiger is ook mooi, maar die zie ik hier ook vaak.
    De ijsvogel vloog vorige week over de Schipbeek, maar ik had geen schijn van kans om hem vast te leggen.
    Je kunt je voorstellen, dat ik heel blij zou zijn geweest als ik een foto had kunnen maken, die ook maar iets in de buurt van jouw foto’s zou komen.
    Zeker de laatste vind ik een plaatje!!!

  10. Geweldig, wat zal jij je euforisch gevoeld hebben…zwarte zwanen in een wit landschap
    En als een toetje nog een ijsvogel…top

  11. Hai Ank,

    Je éénnalaatste foto is toch wel een hele fijne hoor. Nou fotografeer ik ze erg vaak, maar ik zou ze eens wat vaker op zo’n manier moeten fotograferen. Meer in het landschap. Het enige is dat het vogeltje ietsje scherper had gemogen, maar ik weet hoe klein ze zijn en op een grotere afstand (en dan waarschijnlijk ook nog uit de hand) is het ontzettend lastig om ze er goed scherp op te krijgen. Misschien is de compositie nog mooier als je iets van de bovenkant afhaalt (zo’n 1-1,5 cm). Erg mooi hoe je de zwarte zwanen erop hebt staan. Die zie je toch niet zo vaak.
    Hele mooie serie.

    Groetjes,
    René

  12. Heel anders dan de witte om te zien, maar oh zo mooi die zwarte zwanen. Vooral die rode snavels vind ik fraai.
    Leuk dan de witte zilverreiger in het berijpte landschap.
    En natuurlijk als klap op de vuurpijl het ijsvogeltje.
    Nog nooit in het echt gezien. Hoop het vogeltje eens voor de lens te krijgen, want heb de tip gekregen dat er eentje bij de Leij zit.
    Al een paar keer naar de plek gelopen waar die zou moeten zitten maar nog niet gezien. Moet dan ook mijn bril meenemen!!
    Groetjes

Geef een reactie

